شناسهٔ خبر: 20198 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ادامه روند اصلاح آیین‌نامه‌های نخبگان

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از اصلاح و تغییر در آیین نامه های بنیاد ملی نخبگان خبرداد .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعید سهراب پور در مراسم افتتاحیه هجدهمین نشست سراسري رئیسان بنيادهاي استاني نخبگان که در مشهد مقدس  برگزار شد، با بیان اینکه رمز موفقیت بنیادهای نخبگان استانی در گرو رابطه مناسب و خوب با مجموعه استان به خصوص استانداری است،گفت: بنیادهای نخبگان استانی باید با دانشگاه های بزرگ استان نیز رابطه خوبی را برقرار کنند چرا که نخبگان استان در این دانشگاه حضور دارند بنابراین رابطه قوی با مسئولان دانشگاه ها خیلی در موفقیت بنیاد موثر خواهد بود.

سهراب پور با تاکید بر اینکه در برخورد با جوانان به خصوص نخبگان جوان باید حوصله و سعه صدر داشت، خاطرنشان کرد: جوانان دارای روحیه خاص بوده و بعضا هم منتقدند و باید در رابطه و برخورد با آنها با ظرافت عمل کرد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه بنیاد در حال رسیدن به مرحله پختگی است، تاکید کرد: در طی این مسیر و در جهت رسیدن به پختگی باید آیین نامه های بنیاد ملی نخبگان نیز اصلاح شوند که هم اکنون تغییر در آیین نامه ها در دستور کار قرار دارد که در این مسیر بی نیاز از نظرات نخبگان نخواهیم بود.

وی با اشاره به اجرای طرح شهاب (شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) در کشور گفت: هدف اصلی این طرح شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزی در آموزش و پرورش است و بنیاد ملی نخبگان به عنوان نظارت کننده و وزارت آموزش و پرورش به عنوان مجری طرح محسوب می شوند.برای اجرای این طرح نیازمند آموزش معلمان هستیم که هم اکنون در حال انجام است تا آنها بتوانند، استعدادهای برتر دانش آموزی را کشف کنند. در مرحله آخر باید خدمات و سرویس های ویژه را به استعدادهای برتر شناسایی شده ارائه کرد.

سهراب پور با اشاره به اعطای جایزه علامه طباطبایی بنیاد ملی نخبگان به اساتید و محققان برجسته تصرح کرد: تاکنون ۱۰۰ نفر موفق به کسب این جایزه شده اند و قرار است بخش اساتید برتر جوان نیز به این جایزه اضافه شود.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با تاکید بر اهمیت روابط بین الملل گفت: اخیرا در بنیاد نیز واحد بین الملل برای حمایت از نخبگان مقیم خارج از کشور فعالیت می کند تا بتوان از توانمندیهای آنان در موضوعات مختلف کشور بهره برد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال تکمیل بانک اطلاعاتی نخبگان مقیم خارج از کشوریم، تصریح کرد: در این راستا چند سالی است که با حمایت بنیاد ملی نخبگان برخی از نخبگان ایرانی مقیم خارج برای شرکت در کارگاه های داخلی به ایران سفر می کننند.

سهراب پور در پایان از برگزاری دومین جشنواره گیاهان دارویی طی روزهای هفتم تا دهم مهرماه سال جاری به همت ستاد توسعه علوم و فناوری های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مصلی امام خمینی(ره) تهران خبرداد و از روسای بنیادهای نخبگان استانی خواست که شرکت های دانش بنیان استان خود را جهت شرکت در این جشنواره تشویق کنند.

نظر شما