شناسهٔ خبر: 20201 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیر انتشارات طرح نو: همچنان تعلیق هستیم و صبر می‌کنیم

مدیر انتشارات توقیف شده «طرح نو» گفت: با وجود اقداماتی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت ما انجام داد، همچنان در وضع توقیف به سر می‌بریم و طبق عادت قبلی، صبر می‌کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین پایا مدیر انتشارات طرح نو درباره آخرین وضعیت فعالیت موسسه انتشاراتی متبوعش، گفت: بعد از ماجراهایی که کتاب «توهم خطرناک؛ چرا غرب در مورد برنامه هسته‌ای ایران اشتباه می‌کند» به دنبال داشت، منع شدن به طور شفاهی، تغییر و تحولات وزیران ارشاد و در سطح بالاتر دولت‌ها که طی سال‌های اخیر رخ داد، همچنان در وضعیت تعلیق به سر می‌بریم.

وی افزود: دلیلی که برای تعلیق انتشارات طرح نو برشمردند و در واقع ایرادی که به کار ما وارد می‌کردند، این بود که شما کتاب‌هایی را چاپ کرده‌اید که با مجوز دوره‌های قبلی وزارت ارشاد یعنی در زمان وزارت وزیران قبلی چاپ شده‌اند. مثلا برخی از کتاب‌ها در زمان وزارت آقای حسینی، برخی در زمان آقای صفارهرندی و تعداد زیادی هم در زمان وزارت دیگر وزیران ارشاد مجوز گرفته‌اند. از اداره کتاب ارشاد هم به طور شفاهی به ما گفتند مجوزهای انتشاری که از سال ۸۵ به قبل هستند، معتبر نیستند.

پایان اضافه کرد: بعد از روی کار آمدن دولت جدید، درخواست دیدار با وزیر ارشاد را دادم و ایشان بعد از اینکه گفت معاونت فرهنگی باید جا افتاده و با مشکلات و مسائل بیشتر آشنا شود. بعد از طی شدن این دوره هم قرار شد به مشکل ما رسیدگی شود. در این زمینه جلسه‌ای هم با آقای شجاعی صائین مدیر اداره کتاب داشتم.

این مدیر نشر گفت: به ما اعلام شد که دوستان وزارت ارشاد در حال رایزنی و گفتگو درباره شکایت وزارت اطلاعات از انتشارات ما هستند. به ما گفته شد همچنان مانند گذشته صبر کنید تا شکایت برداشته شود اما زمان دقیقی مشخص نکردند که مذاکرات و رایزنی‌ها دقیقاً در چه موقعی انجام می‌شود.

پایا در پایان گفت: ما هم که به روال صبر و تعلیق عادت کرده‌ایم، همچنان مشغول انتظار و بودن در موقعیت تعلیق هستیم.

انتشارات طرح نو از چند سال پیش در وضعیت تعلیق به سر می برد و هنوز در حالت تعلیق به سر می‌برد.

نظر شما