شناسهٔ خبر: 20206 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عباس رافعی فیلم جدیدش را در لبنان می‌سازد

عباس رافعی کارگردان سینمای ایران قصد دارد فیلم تازه‌اش با نام «آوازهای سرزمین من» را در کشور لبنان جلوی دوربین ببرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ عباس رافعی در مورد آخرین وضعیت پروژه سینمایی «آوازهای سرزمین من» گفت: «آوازهای سرزمین من» در لبنان ساخته می‌شود و تمامی لوکیشن های اصلی فیلم در این کشور خواهد بود.

وی ادامه داد: من پیش از این فیلم «بیگانگان» را در لبنان ساخته بودم و تجربه فیلمسازی در این منطقه را دارم و وقتی برای کار جدیدم با بازیگرانی لبنانی که قبلا با آن ها کار کره بودم تماس گرفتم، آنها هم برای حضور در این فیلم اعلام آمادگی کردند. طبق برنامه ریزی های انجام شده تا اواخر هفته آینده عازم لبنان خواهم شد و فیلمبرداری را آغاز می‌کنم.

کارگردان فیلم «کیمیا و خاک» عنوان کرد: اکثر بازیگران این فیلم لبنانی خواهند بود و تنها طراح گریم و فیلمبردار را از ایران انتخاب خواهم کرد و آنها در این سفر من را همراهی می‌کنند.

رافعی درباره تله فیلمی با عنوان «آه و آینه» که قرار است برای سیما تولید کند، گفت: این فیلم از مضمونی اجتماعی برخوردار است و روایتگر داستان یک روحانی جوان است که درگیر اتفاقاتی می شود که مسیر زندگی او تغییر می‌کند.

وی عنوان کرد: با برنامه ریزی هایی صورت گرفته، قرار است در فصل پاییز و بعد از پایان کار فیلم «آوازهای سرزمین من»، تصویربرداری این تله‌فیلم را آغاز کنم و هنوز بازیگران آن مشخص نشده اند.

این کارگردان سینما با انتقاد از وضعیت تحریم ها گفت: فیلم «آزاد راه» در جشنواره نیویورک پذیرفته شده است و آنها از ما خواستند که نسخه ای از این فیلم را برای حضور در جشنواره در اختیار آن ها قرار دهیم. من نظرم این بود که می توانیم نسخه ای از این فیلم را از طریق پست ویژه «دی اچ ال» به نیویورک ارسال کنیم اما وقتی به دفاتر پست مراجعه کردم به من گفتند باید از یک کشور دیگری این کار را انجام دهید و بسته خود را ارسال کنید.

وی در ادامه افزود: مساله تحریم ها روی سینما هم تاثیر دارد و سینماگران را با موانع این چنینی مواجه خواهد کرد

کارگردان «فصل فراموشی فریبا» درباره آخرین وضعیت و زمان اکران این فیلم عنوان کرد: به تازگی پروانه نمایش این فیلم از سوی سازمان سینمایی صادر شده و تلاشم بر این است که بتوانم آن را در فصل پاییز اکران کنم

«فصل فراموشی فریبا» آخرین ساخته عباس رافعی است که در سی و دومین جشنواره فیلم فجر روی پرده رفت. در این فیلم ساره بیات و امین زندگانی به ایفای نقش می پردازند.

نظر شما