شناسهٔ خبر: 20218 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

چهارشنبه آخرین مهلت انتخاب رشته کنکور 93

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره میزان انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری 93 گفت: تاکنون 41 هزار نفر نسبت به انتخاب رشته کنکور اقدام کرده اند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین توکلی افزود: یک میلیون و ۳۲ هزار و ۳۲۲ نفر در آزمون سراسری سال ۹۳ شرکت کردند آمار حاضرین در جلسه با احتساب تعداد علاقمندان گروه های زبان و هنر در مجموع ۹۹۲ هزار و ۲۴۱ نفر بود.

وی افزود: غایبان در آزمون و کسانی که تاکنون ثبت نام نکرده اند نیز می توانند کد رشته محل های خود را از میان کدرشته محل هایی که بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش دارند، انتخاب کنند.

توکلی یادآور شد: تا صبح امروز شنبه ۱۸ مردادماه، ۸۵۲ هزار و ۳۲۴ نفر کارنامه خود را دریافت کرده اند که از این تعداد ۴۱ هزار و ۱۴۹ نفر نیز انتخاب رشته خود را انجام داده اند.

وی یادآور شد: توصیه ما به افراد این است که افرادی که کارنامه دریافت نکرده اند زودتر اقدام کنند. ضمن اینکه برای انتخاب رشته می توانند از مطالب نشریه پیک سنجش، ویژه نامه انتخاب رشته و نرم افزار انتخاب رشته استفاده کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان تا پایان روز چهارشنبه ۲۲ مرداد ماه فرصت دارند نسبت به درج کدرشته های انتخابی خود را د فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

وی درباره کسانی که برای پذیرش در کدرشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام جدید انجام داده اند گفت: ۱ هزار و ۳۸۷ نفر ثبت نام جدید داشته اند که می توانند بر اساس سوابق تحصیلی کدرشته های مورد علاقه این گروه را انتخاب کنند.

نظر شما