شناسهٔ خبر: 20226 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واگذاری خوابگاه‎ها به بخش خصوصی مشکل فرهنگی ایجاد می‌کند

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: برنامه ای برای برون سپاری خوابگاه به بخش خصوصی نداریم زیرا این موضوع مشکلات فرهنگی را ایجاد می کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمود بهمن آبادی در خصوص آخرین وضعیت واگذاری خوابگاههای دانشگاه صنعتی شریف به بخش خصوصی گفت: مساله واگذاری خوابگاه‌‌ها به بخش خصوصی، جای بحث فرهنگی دارد. اینکه بخش خصوصی چگونه می خواهد در زمینه فرهنگی خوابگاه ها را مدیریت کند مورد بحث است.

وی ادامه داد: ما در دانشگاه خوابگاه‌هایی داریم و با وجود اینکه خودمان بر آن نظارت می کنیم شاهد بروز  مشکلاتی در آنها هستیم. اگر برون سپاری کنیم و نظارت دقیقی از سوی بخش خصوصی صورت نگیرد، وضعیت بدتر می شود ابتدا باید بحث فرهنگی را حل کرد. افرادی باید مجری شده و بحث فرهنگی مرتبط با خوابگاه را حل کنند، سپس موضوع واگذاری مطرح شود.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف افزود: وقتی تعدادی دانشجو کنار هم جمع می شوند هم افزایی خاصی را ایجاد می کنند این هم افزایی مشکلاتی را در خوابگاه ایجاد می کند. ما در دانشگاه صنعتی شریف هنوز کاری در زمینه واگذاری خوابگاه به بخش خصوصی انجام نداده ایم و برنامه ای هم برای واگذاری خوابگاه به بخش خصوصی نداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس برنامه پنجم توسعه قرار بود دانشگاه ها هر سال ۲۰ درصد از خدمات خوابگاهی و رفاهی را به بخش خصوصی واگذار کنند که با وجود اینکه سال آینده برنامه پنجم توسعه به پایان می رسد هنوز برخی دانشگاه ها هستند که دراین زمینه هیچ فعالیتی نداشته اند.

نظر شما