شناسهٔ خبر: 20314 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «قرآن و قبله» محمدرضا حکیمی در سرچشمه رونمایی می شود

رونمایی از کتاب «قرآن و قبله» استاد محمدرضا حکیمی، سه‌شنبه 21 مردادماه در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، رونمایی از کتاب «قرآن و قبله» استاد محمدرضا حکیمی روز سه‌شنبه ۲۱ مردادماه از ساعت ۱۷ الی ۲۰ در سالن همایش‌های مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی(سرچشمه) برگزار می‌شود.

کتاب «قرآن و قبله» در رابطه با تحولات جهان اسلام و منطقه بوده و در قالب چهار مقاله و یک مقدمه است که به قلم علامه حکیمی نوشته شده است و عناوین آن شامل «پیام به انقلابیون جهان»، «اتحادیه جماهیر اسلامی»، «عاشورا و غزه» و «استعمارشناسی» است.

با توجه به این که اختلافات سلیقه‌ای و مذهبی در جهان اسلام شدت گرفته است، در این کتاب علامه حکیمی به بازسازی شخصیت جوامع اسلامی با نگاهی به تمدن اسلامی پرداخته است و از سوی دیگر بر این که کشورهای اسلامی باید مشت محکم و واحدی در برابر استعمار باشند، تأکید کرده است.

مهمترین بحث این کتاب پیرامون اتحاد و همبستگی مسلمانان است که باید با محوریت قبله و قرآن باشد؛ چرا که که مورد توافق همه مسلمانان و از اشتراکات اصلی آنهاست و اختلافی بر سر این موضوع وجود ندارد.

نظر شما