شناسهٔ خبر: 20371 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

متن تفاهم‎نامه توسعه فعالیت‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی با ادارات کل استانی ارشاد

فعالیت‌های بنیاد شعر و ادبیات داستانی در استان‌های سراسر کشور با تفاهم‌نامه‌ای که دیروز بین این بنیاد و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی امضا شد، توسعه خواهد یافت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، زمینه امضای این تفاهم‌نامه را معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فراهم کرده است. این اجلاس از شنبه در هتل انقلاب در تهران آغاز به کار کرده و همچنان در حال برگزاری است و تفاهم‌نامه یادشده هم امروز دوشنبه ۲۰ مرداد بین معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و ادارات کل منعقد شد.

این تفاهم‌نامه با هدف گسترش فعالیت‌های ادبی استانی و بهره‌­گیری از قابلیت­‌ها و توانایی­‌های متمرکز در بنیاد شعر و ادبیات داستانی، میان این بنیاد به نمایندگی مهدی قزلی، مدیرعامل آن و ادارات کل فرهنگ و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور به نمایندگی مدیران کل آنها، به شرح ذیل منعقد شد:

۱- بنیاد آمادگی دارد در صورت افتتاح کتابخانه تخصصی شعر و ادبیات داستانی در استان‌ها، حمایت لازم در تجهیز محتوایی آن را انجام دهد.

۲- بنیاد آمادگی دارد در برگزاری کلاس‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی به ادارات کل استان‌ها طرح درس و سرفصل ارائه دهد و استاد معرفی کند.

۳- بنیاد آمادگی دارد برای جشنواره‌ها و مسابقات استانی دبیر و داور معرفی کند و در صورت حمایت مالی از جانب ستاد، داوری را بر عهده گیرد.

۴- برگزاری تور کتاب‌ـ‌‎نویسنده با همکاری و مشارکت استان‌ها و با توجه به نیاز، از طرف بنیاد قابل انجام است.

۵- در صورت اعلام آمادگی ادارات کل استان‌ها، برنامه‌ریزی سفر دسته‌جمعی نویسندگان و شعرا به استان‌ها توسط بنیاد قابل انجام و اجراست.

۶- بنیاد انتظار دارد ادارات کل استان‌ها استعدادهای جوان خود را در حوزه مرتبط به این بنیاد معرفی کنند تا در صورت وجود منابع بتوان از ایشان حمایت لازم به عمل آید.

۷- ادارات استان‌ها در برگزاری شب شعرهایی با اشعار جدید شاعران که بنیاد در نظر دارد برای جریان‌سازی در شعر کشور راه‌اندازی کند مشارکت داشته باشند.

۸- ادارات کل استان‌ها در تهیه بانک اطلاعاتی از نخبگان حوزه شعر و داستان با معرفی نخبگان بومی خود همراهی کنند.

۹-  با توجه به واگذاری جشنواره شعر فجر، جایزه جلال آل‌احمد و جایزه پروین اعتصامی به این بنیاد، ادارات کل استان‌ها با راهنمایی و پیشنهادات خود در اجرای این اتفاقات ادبی ملی بنیاد را یاری کنند.

همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظارت بر حُسن اجرای این تفاهم‌نامه را بر عهده دارد.

نظر شما