شناسهٔ خبر: 20376 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جشنواره فرهنگی علوم پزشکی از اول شهریور

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی ، از این رویداد به عنوان بزرگترین محل پیدا کردن استعدادهای هنری در میان این دانشجویان نام برد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمدرضا فراهانی داوودآبادی افزود: ششمین جشنواره فرهنگی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از تاریخ یکم تا سوم شهریور ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود و در مرحله دانشگاهی بیش از ۳۰ هزار اثر به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که پس از داوری مرحله دانشگاهی ۴ هزار اثر منتخب به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ارسال شد که در آنجا مرحله داوری نهایی صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر مرحله داوری آثار رسیده در این دانشگاه در حال انجام است و تنوع آثار شامل حوزه هنرهای نمایشی، سینما، هنرهای تجسمی، شعر و ادبیات، پژوهشی، نشریات دانشجویی است . در مجموع ۹۰ زیر گروه و گرایش در این دوره از جشنواره وجود دارد.

فراهانی داوودآبادی یادآور شد: برگزیدگان در سه روز زمان جشنواره تجلیل می شوند و هر دانشگاهی در یک غرفه آثار برتر دانشگاه خود را به نمایش می گذارد. در مجموع در هر بخش یا گرایش حداقل سه نفر برگزیده خواهیم داشت و در نهایت ۲۷۰ نفر برگزیده جشنواره خواهند بود.

وی جشنواره فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی را فرصتی برای فعالیت های هنری و فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی برشمرد و گفت: این دانشجویان بیشترشان استعدادهای بسیار خوبی دارند اما با توجه به اینکه مدت زمان زیادی را به تحصیل مشغول هستند ممکن است هیچ گاه این استعداد کشف نشود اما آثار رسیده با وجود آماتور بودن نشان از استعدادهای بسیار خوب این گروه از دانشجویان دارد.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: قطعا جشنواره به دلیل شناسایی این استعدادها تاثیرگذاری خود را خواهد داشت. در حال حاضر در کشور در میان گروه های دانشجویی نیز جشنواره ای با این حجم از آثار و شرکت کننده و گروه منتخب نداریم که این هم نشانه ای از تلاش این دانشجویان است.

نظر شما