شناسهٔ خبر: 20394 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دلوز و گاتاری: به سوی هدایت زدایی از کافکا

نشست «دلوز و گاتاری: به سوی هدایت زدایی از کافکا» در خانه هنرمندان ایران برگزار می‎شود.

فرهنگ امروز: خانه هنرمندان ایران برگزار می کند؛

«دلوز و گاتاری: به سوی هدایت زدایی از کافکا»

سخنرانان: مراد فرهاد پور و حسین نمکین

شنبه ۲۵ مرداد- ساعت ۱۸


کافکایی که تا به امروز در ایران شناخته شده است، بیشتر تحت تاثیر برداشت صادق هدایت بوده است، برداشتی که در «پیام کافکا» خود به آن اشاره کرده است؛ هنرمندی ناامید و پریشان که در تنهایی خویش در جست‌وجوی معنا به سر می برد. امروز نیز، پس از گذشت سال ها همچنان در مواجه با کافکا، خواسته یا ناخواسته با چهره ای از هدایت در پس پشت او برخورد می کنیم. پس از ترجمه کتاب دلوز و گتاری با عنوان «کافکا: به سوی ادبیات اقلیت» چهره ای متفاوت از کافکا در ادبیات ما به تصویر کشیده می شود: «کسی که تا به حال موقع خواندن کافکا به صدای بلند نخندیده است، کافکا را نخوانده است». این کافکایی‌ متفاوت است که دلوز و گتاری آن را به ما معرفی می کنند. در این نشست برآنیم ابتدا از مواجه هدایت با کافکا در ادبیات ایران سخن بگوییم و سپس در بخش بعدی از کافکای متفاوتی به مناسبت انتشار کتاب «کافکا: به سوی ادبیات اقلیت» سخن بگوییم تا در نهایت بتوانیم اینبار با کافکا خارج از نگاه هدایت مواجه شویم.

نشست «دلوز و گتاری؛ به سوی هدایت زدایی از کافکا» به همت معاونت پژوهشی و آموزشی خانه هنرمندان ایران با حضور مراد فرهادپور و حسین نمکین با دبیری حمیدرضا یوسفی در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند شنبه ۲۵ مرداد از ساعت ۱۸ به تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
 

نظر شما