شناسهٔ خبر: 20437 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فارابی فیلم سفارش نداد

دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان معتقد است در این دوره از جشنواره فیلم کودک بیشتر سینمای قصه‌گو برای کودک و نوجوان مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مهدی مسعود شاهی دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با بیان این مطلب که تمام تلاش خود را می‌کنیم تا امسال جشنواره ای در خور سینمای ایران برگزار شود، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۴۴ فیلم سینمایی در بخش کودک و نوجوان و در مراحل مختلف در حال تولید است و این مساله نشان می دهد که هیچ عجله‌ای برای تولید فیلم هایی در ژانر کودک و نوجوان برای حضور در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر ندارد.

وی ادامه داد: در این دوره از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، بنیاد سینمایی فارابی هیچ سفارشی برای تولید فیلم به هیچ کارگردانی نداده است و تنها حضور این بنیاد در بخش تولید، حمایت مالی از روند تولید فیلم‌های سینمایی است که خود دست اندرکاران آن مشغول ساخت آن بوده‌اند.

به گفته وی، کمک‌های مالی فارابی که می توان آن را شامل ارائه وام به تولیدکنندگان دانست محدود و از ۵۰ درصد هزینه کل تولید فیلم سینمایی مورد نظر کمتر است.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان بیان کرد: بنیاد سینمایی فارابی در این دوره از جشنواره تنها از ۱۵ فیلم سینمایی کودک و نوجوان که شرایط لازم برای سرمایه گذاری را داشت، حمایت کرده و باز هم تاکید می کنم که این حمایت ها تنها در حد مشارکت در ساخت است.

وی تاکید کرد: ۱۵ فیلم مورد نظر با درخواست کارگردان و تهیه‌کننده و بعد از بررسی شرایط فیلم، کمک مالی مورد نظر خود را به عنوان وام دریافت کردند.

مسعود شاهی در پایان گفت: با توجه به نوع سیاست های سازمان سینمایی مبنی بر تولید سینمای قصه گو، ما نیز سعی کردیم در این دوره از جشنواره بیشتر از سینمای قصه‌گوی کودک و نوجوان که برای کودک و نوجوان است نه اینکه مضمون کودک داشته باشد، استقبال کنیم.

 

نظر شما