شناسهٔ خبر: 20476 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مردم برای کتاب موراکامی صف کشیدند

از دیشب در شماری از کشورهای جهان علاقه‌مندان کتاب جدید موراکامی با نام «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های سفر زیارتی او» صف بستند تا نسخه انگلیسی این کتاب را بخرند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ کتاب‌فروشی‌های بریتانیایی از ادینبورگ گرفته تا لندن مدتی است خود را آماده تاریخ انتشار رمان جدید هاروکی موراکامی ‌کرده اند که امروز وارد بازار می‌شود.

شعبه شناخته‌شده فویلز شب پیش یک میهمانی افتتاحیه نیمه‌شبی به مناسبت انتشار این کتاب برگزار کرد و در آن نسخه‌های ویژه سیاه کتاب «سوکورو تازاکی بی‌رنگ و سال‌های سفر زیارتی او» را به فروش رساند. کتاب‌فروشی‌های دیگر از جمله واتراستونز پیکادیلی، بلک‌ول در ادینبورگ و آکسفورد و سیتی‌بوکس در هوو در ساعات اولیه صبح در‌هایشان را با یک مهمانی صبحانه به روی مشتریان باز ‌کردند تا انتشار کتاب را جشن بگیرند. این رمان موراکامی ماه آوریل سال گذشته، در هفته اول انتشارش در ژاپن بیش از یک میلیون نسخه فروخت.

کتاب‌فروشی بیگ‌گرین در لندن هم کتاب جدید موراکامی را به فروش خواهد رساند و شعبه‌های دیگر واتراستونز در دینزگیت، گلسگو و لیدز هم مراسم‌های ویژه برای تبلیغ و افزایش فروش کتاب برگزار کرده‌اند. هارویل سکر مجموعه‌ای ویژه از استیکرهایی را منتشر کرده که توسط پنج طراح ژاپنی کشیده شده‌اند و در کتاب‌های چاپ اول قرار داده خواهند شد.

یکی از سخنگویان ناشر گفت: سوکورو به معنای ساختن و درست‌کردن است، بنابراین ایده اصلی پشت این استیکرها این است که خود خواننده را تشویق به تزیین کردن رمان کنند. وینتج هم یک رقابت در وبسایتش طراحی کرده که از مردم دعوت می‌کند تا تصاویر روی جلدهای تزیین‌شده خودشان را ارسال کنند.

نسخه کتاب الکترونیکی این رمان شامل روی جلد متحرکی می‌شود که دایره‌هایی دارد که با چرخش خود خواننده را وارد رمان می‌کنند و همچنین یک لینک دانلود برای قراردادن روی جلد کتاب به عنوان اسکرین‌سیور کامپیوتر هم قرار دارد. یک کمپین تبلیغاتی هم به وجود آمده تا به کتاب‌خوانان هشدار دهد که انتشار این کتاب به شکل ویژه، تا تاریخ بیست و دوم ماه آگوست ادامه خواهد داشت و در شهرهای کلیدی در بریتانیا از جمله لندن، بیرمنگام، منچستر و گلسگو به فروش خواهد رسید.

فراتر از بریتانیا هم در کمپانی‌های پنگوئین رندوم هاوس کشورهای استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و هندوستان و همچنین کشورهای دیگر اروپایی و آسیایی، برنامه‌های تبلیغاتی تدارک دیده شده‌اند. طرفداران ساکن استرالیا و نیوزیلند قرار است در یک فستیوال فیلم کوتاه از طریق اینستاگرام شرکت کنند که می‌توانند فیلم‌‌هایشان را ارسال کنند و شانس برنده شدن یک جایزه 3 هزار دلاری را در قالب بلیتی برای سفر زیارتی خودشان داشته باشند. در هندوستان هم یک کمپین تبلیغاتی آنلاین به راه افتاده است و نسخه‌های روی جلد کتاب از طریق کانال‌های رسانه‌های اجتماعی و فروشندگان سراسر دنیا به فروش می‌رسند.  

نظر شما