شناسهٔ خبر: 20488 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ شورای تحول علوم انسانی به حواشی حذف کارشناسی رشته فلسفه

دبیر کارگروه شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با اشاره به حواشی ایجاد شده در خصوص خبر پیشنهاد حذف مقطع کارشناسی در رشته فلسفه توضیحاتی را ارایه داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، حمید طالب زاده صبح دیروز در حاشیه نشست خبری شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی در این باره به برخی مباحث اشاره کرد و گفت: من از همین تریبون توضیحاتی را درباره حواشی حذف دوره کارشناسی فلسفه مطرح می کنم. چنین خبری هرگز مطرح نبوده که دوره کارشناسی فلسفه حذف شود و پذیرش دانشجو صرفاً از مقطع کارشناسی و ارشد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تا کنون و هرگز چنین مطلبی در سطح شورای تخصص تحول و ارتقای علوم انسانی مطرح نشده ادامه داد: لازم است توضیح دهم که در رشته فلسفه همانند سایر رشته ها نیازی به پذیرش دانشجو به شکل انبوه وجود ندارد بلکه در این رشته باید نخبگان وارد شوند.

به گفته طالب زاده در آینده مقطع کارشناسی ارشد پیوسته در رشته فلسفه راه اندازی می‌شود و اگر دانشجویان برای تحقیق در دوره ارشد پیوسته انتخاب شوند به معنی نفی مقطع کارشناسی نیست.

وی ادامه داد: تدریس مقطع کارشناسی ارشد پیوسته این رشته در برخی از دانشگاه های خاص از جمله دانشگاه تهران اتفاق می افتد.

دبیر شورای تحول درباره وضعیت پذیرش خاطرنشان کرد: ظرفیت پذیرش در تمام سطوح شورا و کارگروه ها به عنوان یکی از موضوعات مهم مطرح می‌شود و هر کارگروه متناسب با رشته خود و آمایش سرزمینی برای دانشجویان تصمیم گیری می‌کند.

نظر شما