شناسهٔ خبر: 20492 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مهلت انتخاب رشته کنکور تا شنبه تمدید شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت انتخاب رشته و ثبت کد رشته های انتخابی تا ساعت 16 روز شنبه 25 مردادماه خبر داد و گفت: افرادی هم که پیش از این نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده اند می توانند در این فرصت نسبت به ویرایش کدرشته های خود اقدام کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حسین توکلی افزود: به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال ۹۳ که تاکنون نسبت به انتخاب رشته و تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی آزمون مذکور اقدام نکرده اند، مهلت انتخاب رشته و ثبت کد رشته تا ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۵ مردادماه تمدید شد.

وی افزود: داوطلبانی که تاکنون انتخاب رشته کرده اند هم می توانند نسبت به ویرایش انتخاب های قبلی خود اقدام کنند.

توکلی یادآور شد: کسانی که در آزمون سراسری سال ۹۳ ثبت نام نکرده اند و یا در آزمون ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حاضر نشده اند و غایب بودند، نیز می توانند ضمن ثبت نام، منحصرا ۱۵۰ کد رشته از میان کد رشته محل هایی که صرفا بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش در آنها صورت می گیرد انتخاب کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس ضوابط گزینش دانشجو مجددا تاکید می شود گزینش در پردیس خودگردان رشته های علوم پزشکی به صورت متمرکز صورت می گیرد و اگر فردی آن را انتخاب کند و در یکی از کدرشته های علوم پزشکی پردیس خودگردان پذیرفته شود نام وی به صورت قطعی به عنوان قبولی در این کد رشته محل اعلام می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش گفت: با توجه به کلیه اطلاعیه های سازمان سنجش و راهنمای انتخاب رشته و اصلاحیه های مورد نظر، کد رشته های جدید هم اعلام شده است که داوطلبان می توانند نسبت به ثبت این کد رشته ها در صورت علاقمندی اقدام کنند.

توکلی یادآور شد: تاکنون ۳۶۴ هزار نفر در کنکور سال ۹۳ انتخاب رشته کردند.

نظر شما