شناسهٔ خبر: 20495 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایت زندگی عارفانه آیت‌الله شاه‌آبادی در «حدیث سرو»

مجموعه‌ «حدیث سرو» به تهیه کنندگی عبدالکریم عرشی و کارگردانی جواد توانا پنجشنبه، 23 مرداد با موضوع زندگی وآثار آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ عبدالکریم عرشی گفت: «حدیث سرو» در سری سوم خود بخش‌های مختلف زندگی آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی استاد بزرگ عرفان را به تصویر می‌کشد. این مستند در ۸ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به واکاوی ابعاد شخصیت و زندگی عرفانی و پر برکت آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی، همچنین فقاهت و مرجعیت، حضور در میان اقشار مردم، مبارزات سیاسی، تبحر ایشان در بحث فلسفه و متخلق بودن به عرفان اسلامی می‌پردازد.

وی افزود: بخش‌هایی از این مستند به معرفی درس آموختگان در مکتب این بزرگ مرد از جمله حضرت امام خمینی(ره) اختصاص داده شده است.

این تهیه‌کننده با اعلام اینکه قسمت اول این مستند هفته گذشته از آنتن شبکه دو پخش شده است، یادآور شد: در قسمت دوم این مستند علاوه بر فرزند و برادر آیت‌الله شاه آبادی، آیت الله محمد علی گرامی، منوچهر صدوقی سها (نویسنده، پژوهشگر، عرفان‌پژوه)، عباس حاج عبدالهی از اصحاب مسجد جامعه بازار تهران و... به مرور خاطرات و معرفی ابعاد شخصیتی این بزرگ مرد مکتب تشیع می‌پردازند.

به گفته عرشی، مجموعه «حدیث سرو» به منظور شناساندن عرفای شیعی و عرفان حقیقی به جویندگان حقیقت و از بین بردن زمینه گرایش به عرفان‌های کاذب تولید شده است.

مجموعه سوم «حدیث سرو» را مجتبی راعی تدوین کرده و ایرج عاشوری مدیریت تصویربرداری آن را بر عهده داشته است. تیتراژ پایانی این مجموعه معارفی را حسام‌الدین سراج خوانده و گویندگی متن‌های آن به حسین محجوب سپرده شده است.

قسمت دوم مستند زندگی و آثار آیت‌الله میرزا محمدعلی شاه‌آبادی پنجشنبه، ۲۳ مرداد ساعت ۲۱ از آنتن شبکه دو پخش خواهد شد.

نظر شما