شناسهٔ خبر: 20547 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش تعداد رایزنان علمی خارج از کشور

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان از گسترش فعالیت رایزنان علمی در خارج کشور براساس شیوه نامه جدید خبر داد و گفت: براساس این شیوه نامه فعالیت رایزنان علمی افزایش یافته و جایگاه آنها ارتقا می یابد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ علی اصغر رستمی با اشاره به برنامه های جدید در حوزه بورس خارج کشور گفت: جلسه‌ای درباره رایزنان علمی در خارج کشور داشته ایم که برنامه این است، مقداری دامنه فعالیت این رایزنان براساس شیوه نامه جدید تغییر کرده و گسترده شود و جایگاه علمی آنان ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: در این زمینه مذاکراتی نیز با وزارت امور خارجه داشته ایم که در حال پیگیری است.

معاون بورس و دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان افزود: پیگیر این هستیم تا به رایزنان علمی غالب خاصی دهیم، در ماموریت‌هایی مانند ارتباط با دانشگاه‌های خارج، پذیرش بورسیه‌ها، جذب ایرانانیانی که مدارک دکتری و فوق تخصص دارند و می توانند همکاری موقت داشته باشند یا افرادی که پروژه هایی دارند و با کمک تفاهم نامه هایی که با دانشگاه های خارج منعقد شده قصد دارند این پروژه ها را وارد ایران کنند به رایزنان کمک کنیم، همه این موارد درحال بررسی است بعد از نهایی شدن اعلام می شود.

وی افزود: درحال حاضر بیش از ۸۰ رایزن فرهنگی در خارج کشور درحال فعالیت هستند ولی تعداد رایزن های علمی با وجود تعداد بالای دانشجویان در خارج کشور که بیش از ۷۰ هزار نفر است ۷ نفر بیشتر نیست که نیاز است تعداد رایزنان علمی افزایش یابد .

رستمی ادامه داد: در سفر اخیر دکتر ظریف وزیر امور خارجه به ژنو با توجه به افزایش دانشجویان در کشورهای آلمان، ژنو و سوئیس پیشنهاد تعیین رایزن علمی را برای آلمان ، ژنو و سوئیس ارایه دایم که در حد پیشنهاد بود و هنوز نهایی نشده است.

نظر شما