شناسهٔ خبر: 20556 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برترین کتاب‌های نوجوان و جوان ۲۰۱۴ معرفی شد

روزنامه انگلیسی زبان تلگراف برترین‌ کتاب‌های نوجوان و جوانان در سال ۲۰۱۴ میلادی را معرفی کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ روزنامه تلگراف برترین رمان‌های تخیلی جوانان و برترین کتاب‌ها سنین نوجوانان در سال 2014 را به شرح زیر اعلام کرد:

«اورست پیمایی‌ها» نوشته «مت دیکنسون» از انتشارات ورتبریت: «مت دیکسنون» که خود یکی از کوه‌پیمایان اورست است، درباره کوه‌پیمایی در اورست یک تریلر دراماتیک و تفکربرانگیز نوشته است.

«سازندگان بمب» نوشته «کلایر مک‌فال» از انتشارات «تمپلار پابلیشینگ»: داستانی درباره ملیت‌گرائی، تروریسم و اتفاقاتی است که در جریان جدایی اسکاتلند از انگلستان رخ می‌دهد. این کتاب در سال جاری، برنده جایزه کتاب کودک اسکاتلند شده است.

«نیمه بد» نوشته «سالی گرین» از انتشارات پنگوئن: این رمان درباره جادوگران و جادوگری است.

«سال موش» نوشته «کلاره فرنیس» از انتشارات «سایمون اند شاستر»:

این رمان بحث‌برانگیز داستان یک سال از زندگی نوجوان 16 ساله‌ای است که تلاش می‌کند که با مرگ مادرش کنار بیاید.

«استخوان جک» نوشته «سارا کرو» از انتشارات «اندرسون پرس»:

داستان درباره یک نوجوانی است که پدرش از جنگ بازمی‌گردد در حالی‌که از کار افتاده و در دنیایی از تخیلات زندانی شده است.

«حباب پسر را بلعیده است» نوشته «فیل ایرلی» از انتشارات پنگوئن: این یک داستان سرگرم‌کننده و خنده‌دار درباره پسری با یک استعداد پنهانی است.

«جنگ راک» نوشته «رابرت ماچامور» از انتشارات «هچت کیدز»: داستانی جالب و خواندنی درباره موسیقی و اولین گروه راک است.

«تارت سیب امید» نوشته «سارا مور فیتزجرالد» از انتشارات «اوریون»: این رمان درباره شخصی به نام اسکار است که بهترین‌ تارت‌های سیب را درست می‌کند، او ناگهان گم شده و کشته می‌شود، در این میان هیچ‌کس از مرگ او تعجب نمی‌کند مگر برادر و تنها دوستش، این دو در تلاش برای یافتن حقیقت‌اند.

«ما دروغگو هستیم» نوشته «ای لوک‌هارت» از انتشارات «هات کی بوکز»:

این رمان که داستان آن در یک خانواده ثروتمند انگلیسی روی می‌دهد، به عقیده منتقدان ادبی یک داستان قدرتمند و پر از رمز و راز است.

«من یک شورش را پیش‌بینی می‌کنم» نوشته «کاترین براتون» از انتشارات «ایگمونت»: رمانی تأثیرگذار درباره نژاد، سطح طبقاتی در یک تابستان خشن در لندن است.

«لابسترها» نوشته «تام الن» و «لوسی ایویسون» از انتشارات «چیکن هاوس» است:داستانی خنده دار و سرگرم‌کننده درباره روابط عاشقانه است.

نظر شما