شناسهٔ خبر: 20564 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام رتبه وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ نخست در ایران، سوم در خاورمیانه

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در آخرین رتبه بندی وبسایتهای مؤسسات و مراکز پژوهشی (وبومتریک) توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در آخرین رتبه بندی وبسایتهای مؤسسات و مراکز پژوهشی (وبومتریک) توانست رتبه نخست را به خود اختصاص دهد.

در آخرین رتبه‌بندی انجام شده توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC، وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی که سال گذشته در رده ۷۲۶ دنیا قرار داشت به جایگاه ۵۹۱ صعود و در میان مراکز و مؤسسات پژوهشی کشورهای خاورمیانه هم در رده سوم ایستاده است.

پس از وبسایت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی؛ وبسایت مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم فناوری در جایگاه دوم قرار گرفته است، همچنین وبسایت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در جایگاه سوم  و پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات (ایرانداک) نیز در جایگاه چهارم قرار دارند.

در این رتبه بندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان بر اساس شاخص‌های سنجه وب دامنه‌های اینترنتی مؤسسات، ‌تعهد مؤسسات به انتشارات وب محور و ابتکارهای آنها برای دسترسی آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این ارزیابی توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC - یکی از بزرگترین سازمانهای عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا (CINDOC ) - صورت می‌گیرد؛ این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می‌کند و هر سال در ماه ژانویه و ژوییه این سایت به رتبه بندی مراکز پژوهش و دانشگاهی در سراسر جهان اقدام می‌کند که رتبه‌بندی کنونی دومین ویرایش منتشر شده در وبومتریک است.

این ارزیابی از سال ۲۰۰۴ شروع شده است و مبتنی بر شاخص‌های ترکیبی‌ای چون دسترس‌پذیری و محتوای منتشرشده بر روی وب است.

همچنین این رتبه بندی بین وب سایت های دانشگاه ها هر ساله انجام می شود که وب سایت دانشگاه تهران در مقام اول قرار دارد(هشتم خاورمیانه) و پس از آن وب سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران(نهم خاورمیانه)، دانشگاه فردوسی مشهد (سیزدهم خاورمیانه) و دانشگاه تربیت مدرس(چهاردهم خاورمیانه) قرار دارند.

رتبه بندی دانشگاه ها را نیز از http://research.webometrics.info/en/Asia/Iran%۲۰%۲۸Islamic%۲۰Republic%۲۰of%۲۹ می توانید ببینید!

برای کسب اطلاعات بیشتر http://www.ihcs.ac.ir/Pages/Features/NewsDetail.aspx?id=۷۸۰۲ کلیک کنید!

 

نظر شما