شناسهٔ خبر: 20609 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توصیه‌های مشاور پاپ برای حضور در شبکه‌های اجتماعی

مشاور رسانه‌های اجتماعی پاپ، چهارشنبه گذشته از کاتولیک‌ها دعوت کرد تا در شبکه‌های اجتماعی حضور بیشتری داشته باشند و از این طریق فضای مجازی را به محیطی مثبت تبدیل کرده تا مردم بتوانند روابط خود با یکدیگر را عمق ببخشند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم، چاد گارلند طی یادداشتی در روزنامه لس آنجلس تایمز به بررسی رویکردهای جدید واتیکان در قبال شبکه‌های اجتماعی پرداخته است.

مشاور رسانه‌های اجتماعی پاپ، چهارشنبه گذشته از کاتولیک‌ها دعوت کرد تا در شبکه‌های اجتماعی حضور بیشتری داشته باشند و از این طریق فضای آنلاین را به محیطی مثبت تبدیل کرده تا مردم بتوانند روابط خود با یکدیگر را بیشتر تعمیق کنند.

مونسیگنور پاول تای، دبیر شورای اسقفی واتیکان در امور ارتباطات اجتماعی طی یک سخنرانی در جمع مربیان و روحانیون کاتولیک در همایش فناوری لس‌آنجلس گفت که دنیای دیجیتال واقعیت است نه یک مد زودگذر. کاتولیک‌ها می‌بایست بخشی از این جهان باشند.

اگر ما از شبکه‌های اجتماعی عقب‌نشینی کنیم، قلدرها آن را در دست می‌گیرند

تای افزود: اگر کلیسا در برخی از حوزه‌ها در دنیای دیجیتال حضور نداشته باشد، ما در حال از دست دادن تجربه و زندگی بسیاری از مردم خواهیم بود. اگر ما عقب‌نشینی کنیم، این حوزه‌ها را به «دیوها» و «قلدرها» تحویل خواهیم داد.

این کشیش ایرلندی که از سال ۲۰۰۷ به عنوان مشاور ارشد رسانه‌ای واتیکان منصوب شده است، سخنران اصلی سومین همایش سالانه فناوری ارتباطی کاتولیک بود. در این همایش چهار روزه در دانشگاه لویولا مریمونت، چهل کارگاه با موضوع آموزش و فناوری اطلاعات از سوی نمایندگان مدارس و کلیساهای کاتولیک برگزار شد.

اسقف اعظم خوزه گومز در بیانیه پایانی همایش اعلام کرد که یکپارچه‌سازی فناوری و درک چشم‌اندازهای دیجیتال قلمروی فعالیت‌ها و مأموریت‌های جدید کلیساها خواهد بود. وظیفه ما درک بهتر این منابع و یافتن راه‌هایی برای ساخت آنچه پاپ فرانسیس آن را "فرهنگ مواجهه" خوانده، هست.

کلیسای کاتولیک که محصول بیش از ۲۰۰۰ سال سنت مسیحی است و توسط برخی به دلیل داشتن نگاه‌های قدیمی مورد انتقاد است، از دسامبر ۲۰۱۲ ورودی قابل‌توجه به دنیای دیجیتال داشته است. در این تاریخ پاپ بندیکت شانزدهم اولین پیام خود را در شبکه اجتماعی توییتر منتشر کرد. حساب توییتر پاپ و نسخه‌های دیگر آن به هشت زبان در حال حاضر بیش از ۱۵ میلیون دنبال کننده دارد.

پاول تای با وجود تاکید بر اهمیت دنیای دیجیتال هنوز معتقد است که سحری و جادویی در ارتباطات سنتی نهفته است که در ارتباطات دیجیتال وجود ندارد. کلیسای واتیکان هنوز هم از دود سیاه و سفیدی که از دودکش کلیسای سیستین خارج می‌شود برای اعلام انتخاب پاپ جدید استفاده می‌کند.

تای می‌گوید که موقعیت وی این فرصت را به او داده است که آنچه دیگران در سراسر جهان در حوزه ارتباطات انجام می‌دهند ببیند.

توصیه‌های مشاور پاپ برای حضور در شبکه‌های اجتماعی

مشاور رسانه‌های اجتماعی پاپ راهنمایی‌هایی‌هایی را در مورد چگونگی تعامل با فرهنگ دیجیتال ارائه کرده است:

نخست: صادقانه، هدفمند و با احترام رفتار کردن - تای معتقد است که اعتبار و انسجام، کلید تعامل با دیگران در فضای آنلاین است.

دوم: دنبال کردن و همکاری با «مشترکان خوب» - افرادی که از رسانه‌های اجتماعی استفاده مثبتی دارند هر چند افراد معتقد و با ایمانی نباشند.

سوم: لزومی به تولید مطالب جدید نیست. می‌توان مطالب خوبی که هم اکنون وجود دارند را به اشتراک گذاشت و بازنشر داد.

چهارم: تجربه و استفاده از پلت‌فرم‌های آنلاین مختلف - مانند رایانه‌های شخصی، تلفنهای همراه، تبلت‌ها و...

نظر شما