شناسهٔ خبر: 20659 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسعود کیمیایی «جسدهای شیشه‌ای» را نمی‌سازد

کارگردان فیلم «متروپل» ساخت فیلمی با اقتباس از رمان خود را تکذیب و آن را کذب محض خواند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ مسعود کیمیایی درباره خبر هایی مبنی بر ساخت فیلم جدیدش بر اساس رمان «جسد های شیشه ای» را کذب محض خواند و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، من هیچ وقت نخواسته ام ˈجسد های شیشه ایˈ را بسازم.

وی با بیان این جمله که در خبر ها خواندم که گفته اند من سناریو را با مشاوره آقای دولت آبادی آماده کرده ام تاکید کرد: محمود دولت آبادی از دوستان قدیمی من است و همیشه با او صحبت و مشورت می کنم اما در این زمینه هیچ وقت حرفی نزده ام.

کارگردان فیلم «جرم» ادامه داد: رمان ˈجسدهای شیشه ایˈ را اواخر دهه هفتاد به نگارش درآوردم. از همان زمان هیچ گاه هم قصد تبدیل آن به فیلمنامه و ساخت فیلمی بر اساس آن را نداشته ام ، همین جا هر خبری مبنی بر این موضوع را تکذیب می کنم.

 طی چند روز گذشته خبر هایی در برخی مطبوعات منتشر شد مبنی بر اینکه ˈمسعود کیمیایی منتظر است تا مجوز ساخت فیلم سینمایی جسدهای شیشه ای را بگیرد و به شرط اخذ پروانه ساخت، مهرماه این اقتباس ادبی را جلوی دوربین ببرد

در ادامه این خبر آمده بود: ˈگویا کیمیایی فیلم نامه جسدهای شیشه ای را با همکاری پولاد کیمیایی (فرزندش) نوشته و در ورای این فیلم نوشت که بارها از محمود دولت آبادی مشاوره گرفته است

این درحالی است که تقاضای پروانه ساخت کیمیایی برای این اقتباس؛ هرگز مطبوعاتی نشده است .گفته می شود در دولت قبل و خیلی پیش تر از گرفتن مجوز فیلم ˈمتروپلˈ؛ کیمیایی تقاضای پروانه ساخت این فیلم را کرده است اما ˈجسدهای شیشه ایˈ نخستین بار سال 1380 به چاپ رسید سپس در سال های متفاوت، توسط ناشران مختلف تجدیدچاپ شد. این رمان سال 1387 به چاپ پنجم رسید.

نظر شما