شناسهٔ خبر: 20820 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نماینده موافق استیضاح: عدد سه هزار بورسیه غیرقانونی واقعیت ندارد

نماینده موافق استیضاح وزیر علوم با انتقاد از فضاسازی‌های ایجاد شده در خصوص بورس غیرقانونی سه هزار دانشجو گفت: عدد 3 هزار بورس غیرقانونی واقعیت ندارد اما ما معتقد هستیم اگر تخلفی شده باید برخورد صورت بگیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، علی اصغر زارعی نماینده مردم تهران و یکی از موافقان استیضاح وزیر علوم در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: من یکی از کسانی بودم که برای رای اعتماد فرجی دانا تلاش کردم اما فرآیندی که به ویژه در ۴ ماه گذشته به وجود آمد ما را به استیضاح وادار کرد.

وی با اشاره به اقدام وزارت علوم در خصوص غیرقانونی دانستن ۳ هزار بورسیه گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات بعد از اظهارات صدیقی معاون دانشجویی وزارتخانه درخواست کرد وزیر به مجلس بیاید و توضیح دهد، همچنین کمیسیون آموزش و تحقیقات از مسئولان قبلی امور دانشجویی دولت دهم نیز دعوت کرد تا در این جلسه حضور داشته باشند، مسئولان وزارت علوم ادعا کردند افرادی با معدل زیر ۱۴ و ۱۶ بورسیه شده اند که مسئولان قبلی وزارت علوم تاکید کردند شورای مرکزی بورس در همه دولت های گذشته مصوباتی داشته است که باید مد نظر باشد.

وی به تشکیل کمیته ای در خصوص بررسی بورس های غیرقانونی در دولت گذشته گفت: از اول معلوم بود که لیستی که وزارت علوم تنظیم کرده با عجله بوده است و جلسه اول فقط نام و نام خانوادگی افراد بود و بعد اعلام کردند فرزندان مسئولان کشوری از این بورس استفاده کردند و بعد از درخواست ما پرونده ها را آوردند.

وی افزود: ابتدا پرونده‌هایی با تعداد محدودی آوردند که در هیچ کدام از آنها موضوع خاصی نبود فقط در یکی از پرونده‌ها فرزند یکی از روسای دانشگاه ها یک سال سنش بالاتر از آن چه در قانون بود آمده بود.

نماینده مردم تهران با اشاره به نامه مدیرکل بورس دانشجویان خطاب به وی تصریح کرد: با توجه به مصوبات کمیسیون بورس تخلفات غیرقانونی بورس در دولت قبل از ۲۲ نفر در سال ۸۸، به ۴ نفر تقلیل یافت به همین میزان با توجه به مصوبات کمیسیون قبلی بورس تعداد بورس شوندگان غیرقانونی به یک دهم تقلیل یافت.

وی با تاکید بر این که عدد ۳ هزار بورس غیرقانونی واقعیت ندارد، گفت: اما ما معتقد هستیم اگر تخلفی صورت گرفته برخورد شود.

زارعی همچنین به اعلام نام برادران خودش برای استفاده از بورس غیرقانونی گفت: من سه برادر دارم که یکی از آنها اول انقلاب شهید شد و دو برادر دیگر من اصلاً دانشگاه نرفته اند که بخواهند بورس شوند. ما معتقدیم هر کسی تخلفی کرده باید برخورد شود.

وی در پایان تاکید کرد: همین فضاسازی ها از دلایلی است که ما را به استیضاح کشانده است.

نظر شما