شناسهٔ خبر: 20874 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خانه «سلینجر» حراج می‌شود

خانه‌ای که متعلق به جی.دی سلینجر، نویسنده صاحب نام آمریکایی بوده به زودی توسط مالک کنونی‌اش به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ سلینجر پس از موفقیت «ناتور دشت» در بازار کتاب از نیویورک به منطقه کورنیش نیوهمپشایر رفت و در این خانه اقامت کرد.

«جوان لیتلفیلدز»، صاحب کنونی این ساختمان، خانه 4 خوابه‌ی سلینجر را در دهه 1980 خریداری کرده و حال قصد دارد آن را به مبلغ 679 هزار دلار به معرض فروش بگذارد.

سلینجر که به گوشه‌گیری و حفاظت از فضای خصوصی‌اش شهرت داشت، در دهه 1950 این ملک 12 هکتاری را خریداری کرد.

به گزارش گاردین، «لیتلفیلدز» که تصمیم به فروش این خانه گرفته، گفته است در دهه 1980 که این خانه را خریده، یادگاری‌های بسیاری از جمله دسته چک سلینجر را پیدا کرده است. کوسن‌ها، ظروف چینی و پارچه‌های نارنجی و صورتی رنگی که در این منزل وجود داشته، از اموال باقی‌مانده خالق «فرانی و زویی» بودند.

سلینجر

«جروم دیوید سلینجر»، متولد اول ژانویه 1919 در منهتن نیویورک، با انتشار رمان «ناتور دشت» در سال 1951 به شهرت جهانی رسید. «ناتور دشت» که تقریبا به تمام زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است، سالانه حدود 250 هزار نسخه در جهان فروش دارد و تاکنون 62 میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. وی تا پیش از مرگ در 27 ژانویه 2010 هرگز اجازه‌ی ساخت اثری سینمایی براساس این کتاب را نداد.

هرچند موفقیت «ناتور دشت» موجب شهرت فراوان سلینجر شد، اما او با گوشه‌نشینی، از مردم دوری می‌کرد و به‌ندرت داستان یا کتابی از وی منتشر می‌شد. گوشه‌گیری سلینجر به‌ اندازه‌ای بود که طی سه دهه‌ گذشته هیچ مصاحبه‌ای از وی در رسانه‌های جهان منتشر نشد.

سلینجر که مجموعه داستان کوتاه «9 داستان» را در سال 1953 بعد از «ناتور دشت» نوشت، در سال 1961 «فرانی و زویی» را منتشر کرد و دو سال بعد «تیرهای سقف را بالا بگذارید نجاران» که متشکل از دو رمان کوتاه بود را به چاپ رساند.

«یادداشت‌های شخصی یک سرباز»، «هفته‌ای یک‌بار آدمو نمی‌کشه»، «نغمه‌ غمگین»، «دلتنگی‌های نقاش خیابان چهل و هشتم»، «بالا بلندتر از هر بلند بالایی»، «جنگل واژگون» و «درست قبل از جنگ با اسکیموها» از معروف‌ترین آثار جی. دی. سلینجر هستند.

نظر شما