شناسهٔ خبر: 20881 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصمیم گیری در خصوص سرپرست دانشگاه شریف در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی

عضو شورای دانشگاه صنعتی شریف و کمیته ۷ نفره این دانشگاه برای انتخاب رئیس دانشگاه گفت: تصمیم گیری درباره سرپرست دانشگاه صنعتی شریف در دستور کار این هفته (سه شنبه چهارم شهریور)شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دارد .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سعید سهراب‌پور در خصوص وضعیت معرفی سرپرست دانشگاه صنعتی شریف بعد از عدم رای اعتماد مجلس به وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: دکتر فرجی دانا وزیر علوم سابق، دکتر محمود فتوحی گزینه دانشگاه صنعتی شریف را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرده است .

وی ادامه داد: جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی سه شنبه این هفته برگزار می شود و تصمیم گیری در خصوص سرپرست دانشگاه صنعتی شریف نیز در دستور کار قرار دارد تصور نمی کنم مشکلی درانتخاب سرپرست دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شود.

به گزارش مهر، اعضای شورای دانشگاه صنعتی شریف در جلسه چهارم تیرماه دو گزینه برای ریاست این دانشگاه با توجه به  ملاک‌هایی از جمله ۱۰ سال سابقه ممتد کاری در دانشگاه، دارا بودن رتبه استادی و دو سال تجربه ریاست در دانشکده یا معاونت دانشگاه را به وزیر علوم پیشنهاد دادند.

دکتر مسعود نیلی و دکتر محمود فتوحی گزینه هایی بودند که از سوی شورای منتخب دانشگاه صنعتی شریف به وزیر علوم سابق معرفی شدند ولی بعدها عنوان شد که رئیس جمهور به دلیل اینکه دکتر نیلی مشاور اقتصادی وی است، مخالف حضور وی در ریاست دانشگاه شریف است چرا که تاکید کرده است که دکتر نیلی باید تمام وقت در حوزه مشاوره اقتصادی دولت حضور داشته باشد.

بر این اساس دکتر محمود فتوحی به عنوان تنها گزینه برای ریاست دانشگاه صنعتی شریف باقی ماند که عنوان شده است برای تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی به این شورا معرفی شده است و قرار است سه شنبه هفته جاری در جلسه شورا مطرح شود.

نظر شما