شناسهٔ خبر: 20894 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مختاباد در حمایت از کودکان غزه به روی صحنه می‌رود

کنسرت عبدالحسین مختاباد به همراه ارکستر رودکی و برای حمایت از کودکان و مردم مظلوم غزه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نشست خبری کنسرت عبدالحسین مختاباد به همراه ارکستر رودکی به حمایت از کودکان و مردم مظلوم غزه ظهر امروز در سالن اجتماعات خانه موسیقی برگزار شد. در ابتدای این نشست حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) گفت: آقای مختاباد عضو قدیمی و برجسته خانه موسیقی و عضو سابق هیئت مدیره کانون خوانندگان سنتی این نهاد هستند و در همه ادوار در کنار خانه موسیقی بودند و در فعالیت‌های خانه سهیم بودند.

نوربخش در خصوص فجایع اتفاق افتاده در غزه گفت: این موضوع درد و زخمی است که بر جان و دل هر آدمی نشسته است و جنایات بی‌رحمانه‌ای که در غزه اتفاق می‌افتد دل هر انسانی را به درد می‌آورد. طبیعی است که هنرمندان ما از این اتفاقات بیشتر خاطرشان آزرده می‌شود و در این مدت هم هنرمندان به انواع مختلف همدردی خودشان را با مردم بی‌دفاع غزه و در جهت محکوم کردم جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

مدیرعامل خانه موسیقی افزود: حرکت بسیار ارزنده‌ای را جناب دکتر مختاباد انجام داده‌اند که فکر می‌کنم این اتفاق برای نخستین بار صورت می‌گیرد و از ایشان تشکر می‌کنم که برنامه‌ای را در حمایت این مردم مظلوم اجرا می‌کنند.

در ادامه دکتر عبدالحسین مختاباد (خواننده و عضو شورای اسلامی شهر تهران) گفت: پیشنهاد این برنامه را من در صحن علنی شورا دادم که دو شب کنسرت برگزار کنیم و عواید آن را به کودکان غزه اختصاص بدهیم تا مرهمی بر زخم‌های بیش از نیم قرن این مردم تحت ستم باشد. و این برنامه توسط شهرداری و شورای شهر تهران برنامه ریزی شده است.

وی درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود گفت: حدود ۸۰ درصد قطعات جدید است و فقط دو قطعه قدیمی است. در بخش اول کنسرت که به مردم غزه تقدیم می‌شود بر اساس شعری از شاملو (از پشت شیشه‌ها به خیابان نظر کنید) و با پیانو آقای سامان احتشامی اجرا می‌شود.

مختاباد افزود: قسمت بعدی کنسرت با ارکستر بزرگ رودکی به سرپرستی آقای بهزاد خدارحمی اجرا می‌شود که بخشی از قطعات ساخته خودم و قطعات دیگر هم از آهنگسازان قدیم موسیقی ایران است.

وی در خصوص نحوه رسیدن عواید این کنسرت به مردم غزه گفت: این ترتیبات باید توسط شورای شهر هماهنگ شود تا یا به سازمال ملل متحد یا به سفیر فلسطین داده شود تا به مردم غزه برسد.

مختاباد در ادامه پاسخ به سوالی در مورد تضمین رسیدن برخی کمک‌ها از جمله خون‌های اهدایی به مردم غزه گفت: این یک پیام بین المللی برای مردمی است که خونشان به ناحق بر زمین ریخته می‌شود هر کسی در هر گوشه‌ای از دنیا باید حتی در حد سخن، پول یا یک رفتار نمادین به این مردم مظلوم کار کند. ما وظیفه داریم کارمان را انجام دهیم و اگر این کمک‌ها به غزه نرسد باز هم پیام ما سر جایش هست که چرا از اهدای کمک به زنان و کودکانی که در یک گوشه از دنیا به آن‌ها ظلم می‌شود، جلوگیری می‌شود.

وی درباره اجرای کنسرت در شهرستان‌ها نیز گفت: برنامه‌های کنسرت خودم قرار است از آبان ماه آغاز شود و امیدوارم فضایی ایجاد شود که از تهران کنسرت‌ها آغاز شود و در ساری، اصفهان و شیراز برنامه‌هایی را برگزار کنیم. امیدوارم فضایی باشد که به راحتی کنسرت‌هایمان را برگزار کنیم چون یکی از مشکلاتی که در اجرای موسیقی وجود دارد این است که ۸۰ درصد وقت یک مدیر کنسرت صرف کارهایی می‌شود که در حیطه مسئولیت او نیست. در اینجا حتی هنرمندان تا دو ساعت قبل از اجرا هم نمی‌دانند کنسرت برگزار می‌شود یا نه. همچنین اواخر هم تور کنسرتی را برای اروپا و کانادا قرار است برگزار کنیم.

مختاباد در ادامه درباره قیمت بلیت‌های کنسرت پیش رو گفت: قیمت بلیت از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان گذاشته شده اما به صورت همت عالی هم بلیت‌هایی در نظر گرفته شده است.

مختاباد در پایان از مطبوعات، خانه موسیقی، شورای اسلامی شهر تهران، روزنامه همشهری و فروشگاه شهروند برای حمایت از این کنسرت تشکر کرد.

کنسرت دکتر عبدالحسین مختاباد به همراه ارکستر رودکی ۲ و ۳ شهریور ماه، ساعت ۲۱: ۳۰ در سالن همایشهای برج میلاد برگزار می‌شود و بلیت‌های این برنامه از طریق سامانه www. ۸۴۲۰۰. ir به فروش می‌رسد.

نظر شما