شناسهٔ خبر: 20947 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اوضاع حمایت از موسیقی هیچ تغییری نکرده است

سرپرست گروه کوچی: وزارت ارشاد با ساختن سالن، هنرمندان موسیقی را در برگزاری کنسرت‌هایشان کمک کند یا این که شهرداری را مجاب کند تا سالن‌هایش را در اختیار گروه‌های موسیقی قرار دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم، گروه موسیقی «کوچی» به سرپرستی هوتن وکیلی مقدم قصد دارد کنسرتی را با اجرای قطعاتی از موسیقی فلامنکو و جیپسی فلامنکو در روز ۵ شهریور ۱۳۹۳ برگزار کند.

هوتن وکیلی‌مقدم تکنواز و سرپرست گروه موسیقی «کوچی» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره کنسرت «شب کولی» گفت: در این کنسرت قطعاتی را انتخاب کرده‌ایم که هم رضایت مخاطب خاص و هم رضایت مخاطب عام را برآورده کنیم. قطعاتی از «پاکودلوسیا» و «پاکوپنیا» را به دلیل تکنیک‌های ویژه‌ای که در نواختنشان وجود دارد را انتخاب کرده‌ایم تا مخاطبان خاص کنسرتمان رضایت شنیداری داشته باشند.

وی ادامه داد: برای این کنسرت قطعاتی از گروه «جیپسی کینگ» را انتخاب کرده‌ایم تا مخاطبان عام کنسرت هم رضایت شنیداریشان تامین شود.در پایان نیز قطعه‌هایی از موسیقی آمریکای لاتین را می‌نوازیم.

وکیل درباره کنسرت‌های پیشین این گروه در سال‌های گذشته، گفت: گروه ما فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرده و آخرین اجرایمان به اسفند ۱۳۹۲ برمی‌گردد.

وی با اشاره به تغییر نکردن اوضاع حمایت از موسیقی در مقایسه با سال‌های گذشته، اظهار کرد: وضعیت حمایت از موسیقی درست مانند چند سال گذشته است در حالی که برخی‌ها گمان می‌کردند با حضور پیروز ارجمند در دفتر موسیقی اوضاع بهتر می‌شود.

وی ادامه داد: گروه‌‌هایی مانند ما که سالن‌های کوچکی برای کنسرتمان می‌خواهیم، برای داشتن سالن با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستیم. سالن‌هایی که ظرفیت کمتر از ۵۰۰ نفر دارند و برای ما مناسب هستند، در اختیار فرهنگسراها قرار دارند. از طرف دیگر این فرهنگسراها نمی‌توانند سالن‌هایشان را به کنسرت‌های موسیقی اختصاص دهند و به نوعی سالن‌های شهرداری ممنوع الکنسرت‌اند.

وکیلی ادامه داد: برای گروه‌هایی مانند ما که موسیقی جدی با مخاطب محدود برگزار می‌کنیم، در حال حاضر تنها سه سالن در تهران وجود دارد که می‌توانیم کنسرت‌هایمان را در آنجا برگزار کنیم؛ سالن بنیاد آفرینش‌های نیاوران، سالن ایوان شمس و برج میلاد. سالن برج میلاد که اجاره بهای بسیار زیادی دارد و ما توان مالی آن را نداریم. تنها سالن نیاوران و ایوان شمس می‌ماند. البته تالاروحدت و بنیاد رودکی هم که به ما داده نمی‌شود.

سرپرست گروه «کوچی» گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد باید با ساختن سالن هنرمندان موسیقی را در برگزاری کنسرت‌هایشان کمک کند یا این که شهرداری را مجاب کند تا سالن‌هایش را در اختیار گروه‌های موسیقی قرار دهد. بهترین نوع حمایت وزارت ارشاد از هنرمندان از طریق سالن‌ها است. به نظر من ارشاد باید سالن‌های بسیاری بسازد تا به راحتی بتواند از هنرمندان و برگزاری کنسرت‌های موسیقی حمایت کند.

این نوازنده گیتار درباره اجرایشان در بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران گفت: ما سال گذشته درخواست خود را برای برگزاری این کنسرت در نیاوران ارائه داده بودیم که الان می‌توانیم کنسرتمان را برگزار کنیم.

وکیلی با اشاره به استقبال علاقه‌مندان از موسیقی فلامنکو اظهار کرد: متاسفانه در چند سال گذشته بیش از همه موسیقی پاپ به گوش مردم رسیده و در حال حاضر برگرداندن مردم به سالن‌های کنسرت کار ساده‌ای نیست.

نوازنده‌هایی که در قالب گروه «کوچی»، کنسرت «شب کولی» را برگزار می‌کنند، عبارتند از: هوتن وکیلی مقدم، سرپرست و سولیست گیتار، شهرام افتخاری نوازنده پرکاشن، محمد اشرفی نوازنده گیتار باس، نیلوفر صادقی و گلچهره صارمی.

کنسرت گروه موسیقی «کوچی»، ۵ شهریور از ساعت ۱۹/۳۰ در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

بلیت‌های این کنسرت را می‌توان از سایت ایران کنسرت iranconcert. com و از گیشه فرهنگسرای نیاوران تهیه کرد. قیمت بلیت‌ها ۳۰ هزار تومان است.

نظر شما