شناسهٔ خبر: 21015 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کمیته بررسی مدارک علمی و بورسیه‌ها احیا شود

عضو سابق کمیته ارزشیابی مدارک تحصیلی مدیران در سال 1387 خواستار احیاء مجدد کمیته بررسی مدارک علمی و بورسیه ها از سال های گذشته شد و گفت: پیشنهاد می شود در وهله اول، برای جلب نظر و تشویق دیگران، مدیران عالی کشور کلیه مدارک و مستندات تحصیلی خود را جهت بررسی به این کمیته ارائه دهند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر حسن مسلمی نائینی- مدیرکل بورس سابق و عضو سابق کمیته ارزشیابی مدارک تحصیلی مدیران در سال ۱۳۸۷ با ارسال نمابری خواستار احیاء مجدد کمیته بررسی مدارک علمی و بورسیه ها از سال های گذشته شد که به شرح زیراست:

"حجت‌الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در یکم شهریور ۱۳۹۳ بیان کردند: دولت در مبارزه با فساد از جمله فساد در دانشگاه‌ها، فساد مدارک علمی و یا فسادی که در زمینه بورسیه‌ها است جدی خواهد بود.

رییس جمهور سابق دکتر احمدی نژاد نیز در نامه ای  درششم شهریور ۱۳۸۷ از وزیر علوم وقت خواسته بود تا بررسی جامعی از چگونگی ادامه تحصیل، اخذ مدرک مدیران، استفاده از بورس‌های تحصیلی در داخل و خارج و چگونگی ارزیابی آن از سال‌ ۱۳۶۴ به بعد انجام شود.

اهتمام جدی رئیس محترم قوه مجریه مبنی بر بررسی فساد مدارک علمی و یا فسادی که در زمینه بورسیه‌ها بوجودآمده، در راستاي کشف حقيقت و تنوير اذهان عمومي ارزشمند بوده و گامي در جهت راستي آزمايي است. یقینا مردم عزیز کشور نیز از آن استقبال خواهند نمود.

اما لازم است از تجربه تلخ قبلی و به خاموشی کشیده شدن دستور رئیس سابق قوه مجریه برای بررسی مدارک مدیران درس گرفت. وزارت علوم در سال ۱۳۸۷ در راستای اجرای دستور رئیس جمهور وقت برنامه ریزی نموده و کمیته ارزشیابی مدارک مدیران تشکیل داده و از کلیه دستگاهها و نهادهای مختلف کشور درخواست نمود تا مدارک لازم را ارائه دهند.  اما پس از گذشت زمانی پی گیری این دستور با مشکلاتی رو به رو شده و اجرایی نشد. از جمله اصلی ترین موانع عدم ارسال پاسخ دستگاهها به درخواست وزارت علوم مبنی بر ارسال مدارک مدیران خود بود.

برای جلوگیری از تکرار این تجربه بهتر است با نظارت رئیس محترم جمهور، وزارت علوم، مجددا کمیته بررسی مدارک علمی و بورسیه ها را به مدیریت بالاترین مقام وزارت احیاء نموده و بررسی مدارک علمی و بورسیه ها را از سالهای گذشته شروع نماید. پیشنهاد می شود در وهله اول، برای جلب نظر و تشویق دیگران، مدیران عالی کشور کلیه مدارک و مستندات تحصیلی خود را جهت بررسی به این کمیته ارائه دهند."

نظر شما