شناسهٔ خبر: 21051 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیشکسوتان حوزه چاپ، سرمایه‌های پنهان این صنعت هستند

پیشکسوت صنعت چاپ گفت: در حال حاضر کمک‌های فکری پیشکسوتان می‌تواند بسیاری از مشکلات صنعت چاپ را برطرف کند، زیرا بهترین پیشنهاد را فردی می‌تواند ارائه دهد که عمر خود را برای این صنعت گذاشته و موهایش را در صنعت چاپ سفید کرده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم،‌ اسماعیل دمیرچی پیشکسوت صنعت چاپ گفت: پیشکسوتان صنعت چاپ سرمایه‌های پنهان این صنعت هستند. هر پیشکسوت مانند صدها کتاب است که مطالب مهم و ارزشمندی را در خود ذخیره کرده و می‌تواند به کمک کسانی بیاید که تازه به این صنف آمده‌اند.

نویسنده کتاب قبیله چاپ افزود: تشکیل اتاق‌های فکر با حضور نخبگان، پیشکسوتان و سرمایه‌گذاران می‌تواند باعث تحولی عظیم در این صنعت شود. امروز چاپ از نخستین روز زندگی تا آخرین روز همراه ماست و ما نمی‌توانیم نقش آن را انکار کنیم. نمی‌دانم با این وجود چرا برخی این نقش پررنگ را مشاهده نکرده و اقدامی برای توسعه و حمایت از آن نمی‌کنند.

اسماعیل دمیرچی با ضروری دانستن ارائه تسهیلات به اهالی چاپ گفت: در سال‌های اخیر افراد باتجربه صنعت چاپ با مشکل بی‌پولی مواجه بودند و عده زیادی بدون داشتن تجربه و دانش کافی و صرفاً تنها به دلیل داشتن سرمایه وارد این صنف شدند. این اتفاق خوبی نبود. اگر تسهیلات لازم به اهالی صنعت چاپ داده شود، می‌توانیم بازده‌ای چند برابر داشته باشیم.

این پیشکسوت صنعت چاپ با اشاره به ضرورت ثبات مدیریت در صنعت چاپ گفت: در حال حاضر اهالی صنعت چاپ بیش از هر زمانی نیاز به مدیریتی واحد برای صنف خود دارند زیرا پراکندگی صنفی مشکلات را دوچندان می‌کند.

وی ادامه داد: این مدیریت علاوه بر بخش صنفی، بخش دولتی را نیز شامل می‌شود و امیدواریم که با ثبات مدیریت در حوزه چاپ شاهد پیشرفت این صنعت باشیم. دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز نیازمند ثبات مدیریتی است زیرا تغییر مدیریت در دولت‌های گذشته سرعت حرکت این صنعت را کند کرده است.

دمیرچی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: بدون شک برگزاری جشن صنعت چاپ بسیار مفید است زیرا کوچک‌ترین حسن برگزاری چنین جشنواره‌هایی این است که نشان می‌دهد هنوز صنعت چاپ زنده است و نفس می‌کشد.

نظر شما