شناسهٔ خبر: 21052 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت شورای فیلم «غزه» و «داعش»

حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: چهار کمیته مشغول تنظیم دستور کار اولین جلسه شورای عالی سینما هستند بعد از آن جناب وزیر، زمانی را مشخص می‌کنند که با حضور رئیس جمهور جلسه اول شورای عالی سینما تشکیل شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نفر اول سازمان سینمایی آنقدر درگیر مسائل و حواشی سینمای این روزهاست که کوتاه ترین زمان برای گرفتن پاسخ سوالات فرصت مغتنمی است.هفته گذشته طی دیداری کوتاه حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی به سوالاتی پیرامون مسائل مختلف سینمای ایران پاسخ های کوتاه و کاملی داد.

خبرنگار فرهنگی خبرگزرای تسنیم در ادامه پیگیری‌های و مطالبات سینمایی خود در مورد موضوعات مختلفی سوال کرد. تشکیل شورای ارزیابی فیلم‌نامه هایی با موضوع غزه و گروهک تروریستی داعش، جلسه اول شورای عالی سینما، تشکیل مدرسه عالی سینما و همچنین شورای بررسی فیلم‌نامه هایی با موضوع اعتیاد در ستاد مبارزه با مواد مخدر از جمله موضوعاتی بودند که در این فرصت کوتاه از ایوبی سوال شد.

شورای پروانه ساخت تنها شورای تصمیم گیری درمورد فیلم‌نامه های مرتبط با مسائل غزه و مقاومت است

اولین سوال از رئیس سازمان سینمایی در خصوص مصاحبه وی با یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر تشکیل شورایی بود که طرح فیلم‌نامه های مرتبط با موضوع  غزه و گروهک تروریستی داعش را ارزیابی می کند. در این مصاحبه ایوبی گفته بود: طرح‌ فیلمهای با چنین موضوعی که امتیازهای لازم را در این شورا کسب کنند برای تولید حمایت می شوند.

از ایوبی سوال کردیم: در دوره قبل مدیریت سینمایی هم شورایی با حضور کارشناسان سیاسی منطقه ای و کارشناسان سینمایی بود که طرح‌ فیلمهای با با موضوع  مقاومت لبنان و غزه را بررسی می کردند و بعد وارد مرحله تولید می‌شد.  آیا در دوره مدیریت شما چنین شورایی دوباره تشکیل شده است؟

رئیس سازمان سینمایی اینگونه پاسخ داد: من در آن مصاحبه نگفتم که چنین شورایی وجود دارد. فقط گفتم که طرح فیلمهایی که به موضوع داعش و غزه می پردازد در اولویت ساخت قرار می گیرد. اعضای شورای پروانه ساخت خودشان مسلط به مسائل غزه و مقاومت هستند و نیازی به تشکیل شورای جدیدی وجود ندارد. فقط به دلیل اینکه ترافیک و حجم فیلم‌نامه‌های ارسالی به سازمان زیاد است من گفتم ما به دلیل اهمیت موضوع غزه و گروهک تروریستی داعش، فیلم نامه هایی با این دو موضوع را در اولویت ساخت قرار می‌دهیم.

ایوبی همچنین از ارائه طرحهایی با موضوع غزه و گروهک تروریستی داعش خبر داد.

 ستاد مبارزه با مواد مخدر برای حضور در جلسه مشترک سینماگران نماینده معرفی کرد

در بخش دیگری از این گفت‌وگو، خبرنگار تسنیم از رئیس سازمان سینمایی در خصوص تفاهم نامه‌ای سوال کرد که بین سازمان سینمایی و ستاد مبارزه با مواد مخدر، برای تولید فیلم‌هایی با موضوع اعتیاد امضاء شده بود. در این تفاهم نامه به برگزاری جلسات مشترکی بین نمایندگان سینمایی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای بررسی طرحهایی با این موضوع تاکید شده است.

ایوبی در مورد روند برگزاری این جلسات این گونه پاسخ داد: آذر ماه سال گذشته بود که وزیرکشور جلسه مشترکی با سینماگران داشت. برمبنای این جلسه بود که سینماگران به دعوت وزیرکشور لبیک گفتند و پروژه‌هایی را به ستاد مبارزه با مواد مخدر ارائه کردند. البته این یک بخش ماجراست؛ از طرف دیگر ما هم تفاهم نامه ای را امضا کردیم که بر اساس آن مقرر شد که شورای مشترکی بین نمایندگان سینمایی و ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شود.

وی در مورد نمایندگان سازمان سینمایی در این شورا گفت: آقایان حیدری خلیلی و ایل بیگی نمایندگان سازمان سینمایی هستند و بابک دین پرست هم از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر حضور دارد. جلسات این شورا فعال است و با اینکه زمان بر شده است اما به سمت عملیاتی شدن پیش می رود.

چهار کمیته مشغول تنظیم دستور کار اولین جلسه شورای عالی سینما

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد برگزاری اولین جلسه شورای عالی سینما با حضور رئیس جمهور گفت:  چهار کمیته مشغول فعالیت هستند و در حال تنظیم دستور کار اولین جلسه شورای عالی سینما هستند و با صحبتهایی که با جناب وزیر داشتیم بنا شد زمانی را مشخص کنند که با حضور رئیس جمهور جلسه اول شورای عالی سینما تشکیل شود.

طرح تاسیس مدرسه عالی سینما در حال نهایی شدن

رئیس سازمان سینمایی در مورد تاسیس مدرسه عالی سینما به عنوان یکی از طرح‌هایی که در ضمیمه دفترچه رویکرد، راهبردها و سیاستهای سازمان سینمایی به آن اشاره شده است. اینگونه پاسخ داد: برای بررسی طرح تاسیس مدرسه عالی سینما جلسات متعددی برگزار شده است. کارها رو به نهایی شدن است و تدوین آیین نامه ها، اساسنامه مدرسه وساختار حقوقی آن تقریبا تمام شده است. البته این کار نباید با تعجیل انجام شود و نیاز به پختگی دارد.

نظر شما