شناسهٔ خبر: 21059 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فروشگاه اینترنتی «سینما مارکت» افتتاح شد

فروشگاه اینترنتی «سینما مارکت»که به عرضه فیلم‌های مستند و دیگر کالاهای فرهنگی می‌پردازد در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سایت اینترنتی سینما ماکت باحضور محمد ارژنگ مدیر این سایت، مصطفی رضوانی از اعضای سفیرفیلم، مهدی مطهر از خانه مستند انقلاب اسلامی امیر مهریزدان از موسسه نجوای زلال هنر در غرفه سفیرفیلم در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی افتتاح شد. 

سایت اینترنتی سینما مارکت به صورت مستقل به فروش اینترنتی فیلم‌های موسسات خانه مستند انقلاب اسلامی سفیرفیلم و نجوای زلال هنر می‌پردازد. 

محمد ارژنگ مدیر فروش سینما مارکت در مراسم افتتاحیه این سایت گفت: در ابتدا ما کار خود را با مدیوم مستند شروع می‌کنیم اما به زودی فیلم‌های داستانی، نرم‌افزار و بازی‌های رایانه‌ای هم به روی این سایت قرار می‌گیرد.

وی افزود: موسسات دیگری هم مانند موسسه کوثر مشهد که انیمیشن پیام راشل‌کوری را ساخته‌اند برای پیوستن به این سایت اعلام آمادگی کردند. 

مدیر فروش سینما مارکت خاطرنشان کرد: در این سایت اینترنتی که از طریق آدرس Cinemamarket.ir قابل دسترس است کالاهای فرهنگی به صورت پستی لینک دانلود و اکران دانشگاهی به فروش می‌رسد. لینک‌های دانلود این سایت غیرقابل کپی است و طی ۷۲ ساعت پس از فروش از بین می‌روند.

ارژنگ تاکید کرد: متاسفانه موسسات مستندسازی ما دارای شبکه توزیع خوبی نیستند اما این فروشگاه می‌تواند نقطه شروعی باشد برای دیده شدن آثار این گروه‌ها و سوددهی مالی آنها.

وی اضافه کرد: آثار فرهنگی عرضه شده در این سایت دارای تنوع موضوعی زیادی هستند و  موضوعاتی از جمله جهان اسلام، سبک زندگی، حجاب و... را شامل می‌شود. 

مدیر فروش سینا مارکت گفت: آثار هنری این فروشگاه دارای کیفیت بالایی هستند و علاوه بر مستندهایی که از تلویزیون پخش شده آثاری نیز در این فروشگاه عرضه می‌شود که تاکنون در جایی دیده نشده است. ازجمله این آثار می‌توان به فیلم مالکیه و گزارش یک معجزه اشاره کرد. 

مهدی مطهر، از اعضای خانه مستند انقلاب اسلامی گفت: خانه مستند با جمعی از افرادی شروع شد که برنامه ترکیبی گره را در شبکه ۳ با موضوع سبک زندگی تولید می‌کردند. این موسسه فیلم‌های جهادی و جبهه مقاومت را تولید می‌کند. تاکنون ۳۰۰ مستند با موضوعات سبک زندگی، پرتره افراد شاخص انقلاب و... در خانه مستند تولید شده است. نزدیک به ۷۰ فیلم از تولیدات ما برای کارگردان‌های فیلم اولی است. 

وی افزود: در خانه مستند آثاری که نیاز به پژوهش‌ دارند ساخته می‌شود و فیلم‌های با موضوع روز تولید نمی‌شود. ما تاکنون ۸ فیلم در مورد سوریه ساختیم که تعدادی از آنها در شبکه افق پخش شده است. مستند مسابقه فرمانده نیز از جمله آثار خانه مستند است. 

مطهر با اشاره به سایت سینما مارکت گفت: عرضه آثار از این طریق باعث می‌شود فیلم‌ها بی‌واسطه‌تر به مخاطب برسد. یکی از برکت‌های حوادث سال ۸۸ ورود افراد حزب‌اللهی به فضای سایبر است. امیدوارم در آینده اتفاقات خود دیگری در این زمینه بیفتد.

وی اضافه کرد: مستندی در مورد جزایر سه‌گانه به کارگردانی حامد شکیبا و تهیه‌کنندگی حسین افشار، مستند پرتره شیخ عیسی‌قاسم به کارگردانی سیداحمد شریف‌زاده، مستند نویز به کارگردانی پیام رفیعی و رضا تورانی، مستند درباره ذوالقرنین، مستندی درباره داعش که قسمت اول آن از شبکه افق پخش شد و مستند طیب به کارگردانی احمد کشاورز که هم اکنون در مرحله تدوین است از جدیدترین آثار خانه مستند انقلاب اسلامی هستند.  

مهریزدان از اعضای موسسه نجوای زلال هنر گفت: عمده‌ترین مشکل ما محل عرضه فیلم‌های مستند بود که با راه‌ افتادن سینما مارکت این مشکل حل شد. امیدوارم این سایت مرجعی برای عرضه فیلم‌های مستند باشد. 

وی افزود: عرضه آثار داستانی در این سایت نباید به گونه‌ای باشد که رونق فروش فیلم‌های مستند از بین برود. بد نیست ما سایتی هم مانند یوتویب فارسی داشته باشیم تا همه جوانان حتی از شهرستان هم بتوانند فیلم‌هایشان را در آن قرار دهند. 

مهریزدان با اشاره به آثار تولید شده در موسسه نجوای زلال هنر گفت: از سال ۹۰ تاکنون ۱۵ اثر در این موسسه تولید شده که از آن جمله می‌توان به فیلم‌های فصل سیب، تاکسی مدرسه و جوادالائمه اشاره کرد. کوچه مقدس و آنچه به این خانه رواست از دیگر آثار این موسسه است. 

مصطفی رضوانی از موسسه سفیرفیلم در این نشست گفت: این موسسه از سال ۸۹ و بعد از فتنه ۸۸ با مستند یزدان تفنگ ندارد شروع به کار کرد و اصلی‌ترین دغدغه‌اش موضوعات داخلی بود. دغدغه‌های داخل دانشگاه بیشتر مورد توجه این موسسه بود زیرا سفیرفیلم از جمع دانشجویان دانشگاه تهران، شریف و... تشکیل شده است. 

وی افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی ما عرضه فیلم‌های مستند است. به همین دلیل از ابتدا تلاش کردیم تا در عرضه فیلم‌های مستند مزیتی رقابتی برای موسسه خود ایجاد کنیم. 

رضوانی با اشاره به راه‌اندازی سایت سینما مارکت گفت: تاسیس این سایت باعث می‌شود تا موسسات بتوانند با وجود کمبود بودجه فرهنگی کشور به تامین هزینه‌های خود بپردازند. 

وی ادامه داد: مستند فاکتور صوری که جدیدترین اثر سفیرفیلم است در اول مهرماه رونمایی می‌شود. دو مستند دیگر در حوزه نشر و خصوصی‌سازی در این موسسه به اتمام رسیده است. 

رضوانی با اشاره به مستند من روحانی هستم گفت: موسسه سفیرفیلم برای اولین بار به توزیع فیلمی پرداخت که مال موسسه دیگری بود. ما در این راه تجربه خوبی را کسب کردیم. 

نظر شما