شناسهٔ خبر: 21062 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پاسخ به پرسش‌های نوجوانان با نخستین دایره‌المعارف جهان علم

کتاب «نخستین دایره‌المعارف جهان علم» نوشته ریچل فیرث با ترجمه جواد ثابت‌نژاد از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر برای نوجوانان روانه بازار کتاب شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ کتاب مرجع «نخستین دایره‌المعارف جهان علم» ضمن ارائه اطلاعات جامع و قابل فهم با معرفی وب‌سایت‌هایی به نوجوانان می‌آموزد چگونه با استفاده از اینترنت و وصل شدن به سایت‌های مورد نظر اطلاعات بیشتری درباره فضا کسب کنند.

این کتاب حاوی تصاویر رنگی جالب و آموزنده‌ای است که در تکمیل مطالب و اطلاعات متن بسیار مفید است. گزیده‌ای از تصاویر قابل دانلود این کتاب نیز در وب‌سایت‌های معرفی شده قابل دسترسی است.

فصل هایی مانند «جهان ما»، «جهان متحرک»، «استخوان‌ها و ماهیچه‌ها»، «مغز و حواس انسان»، «اتم و ملکول»، «شناوری»، «مغناطیس» و «نور و رنگ» ازجمله 60 موضوعی است که در «نخستین دایره‌المعارف جهان علم» منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «مغز انسان از توده‌ بزرگی از سلول‌ها به نام نرون تشکیل شده است. وقتی فکر می‌کنید، نرون‌های شما علایمی را برای همدیگر می‌فرستند. نرون‌ها همچنین مغز را به اندام‌های حسی و بخش‌های دیگر بدن شما ارتباط می‌دهند...» 

نوجوانان با مطالعه این کتاب می‌توانند به پاسخ برخی پرسش‌هایشان مانند این‌که دانشمندان چه می‌کنند؟، زمین از چه تشکیل شده است؟، غذاها چه فرایندی را می‌گذرانند؟، مواد چگونه تغییر می‌کنند؟ و بسیاری سوالات علمی دیگر دست یابند.

«نخستین دایره‌المعارف جانوران»،«نخستین دایره‌المعارف زنتیک»،«نخستین دایره‌المعارف فضا» و «نخستین دایره‌المعارف دریاها و اقیانوس‌ها» از دیگر کتاب‌هایی است که توسط جواد ثابت‌نژاد ترجمه شده و از سوی انتشارات ذکر به چاپ رسیده است.

واحد کودک و نوجوان انتشارات ذکر کتاب مرجع «نخستین دایره‌المعارف جهان علم» را در قالب 64 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به بهای 85 هزار ریال خریداری کنند.

نظر شما