شناسهٔ خبر: 21139 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون آموزشی وزارت بهداشت: آزمون‌های علوم پزشکی به هیچ سازمانی واگذار نمی‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: آزمون‌های تخصصی علوم پزشکی به هیچ وجه به سازمان دیگری سپرده نخواهد شد چرا که هیچ سازمانی از لحاظ علمی امکان برگزاری آزمون‌ها را ندارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ امیرمحسن ضیایی در پاسخ به این پرسش که "آیا با توجه به مشکلاتی که همه ساله در برگزاری آزمون‌های علوم پزشکی رخ می‌دهد، وزارت بهداشت قصد واگذاری این آزمون‌ها به سازمان سنجش یا سازمان دیگری را دارد؟" گفت: به هیچ وجه آزمون‌های پزشکی به خصوص دوره‌های تخصصی توسط نهاد دیگری واگذار نخواهد شد. چرا که یک پروسه پیچیده است و فقط یک فرایند ماشینی طرح سوال را طی نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تمام آزمون‌ها در مرکز سنجش آموزش پزشکی و دبیرخانه وزارتخانه برگزار خواهد شد گفت: در قسمت‌های فنی شاید از سازمان سنجش کمک گرفته شود اما سازمان سنجش فقط آزمون‌هایی را که مطابق قانون بر عهده آنهاست برگزار می‌کند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه از نظر علمی هم سازمان سنجش امکان برگزاری چنین آزمون‌هایی ندارد افزود: سازمان سنجش نیز خود داوطلب برگزاری چنین آزمون‌هایی نیست و وزارت بهداشت خود آزمون‌ها را برگزار خواهد کرد.

 

 

ظرفیت‌های آزمون‌های امسال تفاوتی با سال قبل ندارد

 

ضیایی در مورد ظرفیت‌های آزمون ارشد و دستیاری امسال گفت: بنا بر دستور وزیربهداشت ظرفیت‌های امسال تفاوتی با ظرفیت‌های سال قبل ندارد و ما در تمام بخش‌ها این مسئله را اعمال کرده‌ایم. در آزمون دستیاری پزشکی نیز با توجه به اینکه قانون اصلاحیه ادارات آموزشی را باید اجرایی کنیم و تعددی از ظرفیت‌ها برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است. به گونه‌ای عمل کردیم که دستیاران آزاد به اندازه دستیاران سال گذشته شانس قبولی داشته باشند و قطعا داوطلبان نیز این وضع را احساس کرده‌اند.

نظر شما