شناسهٔ خبر: 21198 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حبیب‎ا.. بهمنی: سال‌هاست برای ساخت فیلم درباره بمباران حلبچه به هر دری می‌زنم

به گفته حبیب‌الله بهمنی کارگردان سینما، او سال‌هاست قصد دارد فیلمنامه «مرگ در برلین» را با موضوع بمباران شیمیایی حلبچه بسازد ولی با وجود سرمایه‌گذار آلمانی ولی هیچ نهاد داخلی حاضر به همکاری با وی نشد و در نتیجه سرمایه‌گذار خارجی هم انصراف داده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حبیب الله بهمنی درباره دلایل توقف پیش‌تولید فیلمنامه «مرگ در برلین» گفت: این فیلمنامه در دوران مدیریت مجید شاه‌حسینی به بنیاد سینمایی فارابی ارائه و در همان زمان قرارداد تولید بسته شد اما وقتی مدیریت در فارابی تغییر کرد ادامه کار به تیم جدید این بنیاد سینمایی سپرده شد.

وی ادامه داد: در همان زمان مراحل پیش‌تولید «مرگ در برلین» با سرمایه‌گذار آلمانی در جریان بود و با برخی از بازیگران آلمانی نیز مذاکره‌هایی انجام شده بود و منتظر نهایی شدن کار در بنیاد سینمایی فارابی بودیم، اما در دوران مدیریت میرعلایی به نتیجه نرسیدیم و از زمان حضور جعفری جلوه در بنیاد سینمایی فارابی پرونده حمایت از این فیلم سینمایی بار دیگر باز شد.

کارگردان «سیب و سلما» با اشاره به این که تاکنون پاسخی از سوی فارابی دریافت نکرده است، بیان کرد: با باز شدن پرونده ساخت این فیلم سینمایی بار دیگر امیدوار شدم که می توانم این فیلم را بسازم، اما بعد از گذشت چند ماه از تغییر مدیریت در فارابی پاسخی مبنی بر مثبت و یا منفی بودن نظر شورای ساخت دریافت نکردم.

بهمنی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذار آلمانی از همکاری انصراف داده است، گفت: تعلل در پاسخ برای ساخت فیلمنامه «مرگ در برلین» موجب شد تا سرمایه گذار آلمانی از همکاری با این پروژه انصراف دهد.

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا درخواست ساخت این فیلمنامه به سازمان ها و نهادهای دیگر هم ارائه شده است؟ عنوان کرد: همزمان با فارابی با چند سازمان و نهاد سینمایی در حوزه دفاع مقدس وارد مذاکره شدم اما متاسفانه به پاسخ روشن و نتیجه مطلوب در زمینه تولید فیلمنامه «مرگ در برلین» نرسیدم.

وی افزود: تلاش من برای تولید این فیلم به جایی رسید که حاضر شدم درباره مشکلات احتمالی فیلمنامه و یا چگونگی شرایط مطلوب با تهیه کننده دولتی هم برای این فیلم سینمایی وارد مذاکره شوم اما به نتیجه نرسیدم.

بهمنی در پایان تاکید کرد: از هر راهی که وارد شدم به در بسته خوردم و سوالم این است که اولویت سازمان ها و نهادهایی که با بودجه های دولتی دم از حمایت از سینمای دفاع مقدس می زنند کجای تولید چرخه سینما ایستاده اند و چه موضوعی مهمتر از بمباران شیمیایی حلبچه در اولویت ساخت نهادها و سازمان قرار دارد؟

نظر شما