شناسهٔ خبر: 21202 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

امکان معرفی جزء به جزء آثار ناشران ایرانی در کاتالوگ آنلاین نمایشگاه فرانکفورت

اورسولا هولپ مدیر فروش قاره آسیا و آفریقا نمایشگاه فرانکفورت گفت: کاتالوگ آنلاین نمایشگاه دارای موتور جستجوی پیشرفته‌ای است که از طریق آن می‌توان به اطلاعات بسیار مهمی مانند ناشران حاضر در نمایشگاه و کتاب‌های آنان دست پیدا کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ تبلیغ آثار تولیدی، همواره یکی از دغدغه‌های ویژه ناشران ایرانی در نمایشگاه‌های بین المللی بوده است. در این بین نمایشگاه فرانکفورت به عنوان بزرگترین نمایشگاه بین‌المللی دنیا هر ساله میزبان بزرگترین ناشران سراسر دنیا در شهر فرانکفورت آلمان است. هرساله نیز تعدادی از ناشران ایرانی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند و تلاش دارند که کتاب‌های خود را در این نمایشگاه به مخاطبان سراسر دنیا معرفی و عرضه کنند.

اورسولا هولپ مدیر فروش قاره آسیا و آفریقا نمایشگاه فرانکفورت در گفت‌و‌گو با تسنیم در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تبلیغ بیشتر آثار در نمایشگاه فرانکفورت و یا برگزاری نشست یا تبلیغ اختصاصی در این نمایشگاه، پاسخ داد: ما در نمایشگاه فرانکفورت تصمیمی برای اختصاص سرویس برای برگزاری نشست اختصاصی برای شرکت‌کنندگان و حاضرین نمایشگاه نداریم.

وی افزود: در این بین اما یک پایگاه داده آنلاین فراهم شده است که انتشارات حاضر در نمایشگاه می‌توانند با ثبت آثار خود در این پایگاه داده به معرفی آثار خود بپردازند.

هولپ با اشاره به اینکه این پایگاه داده می‌تواند برای مخاطبین بسیار باارزش باشد و آنها را به کتاب‌های مدنظر خودشان به راحتی هدایت کند، گفت: از طریق این کاتالوگ آنلاین، مخاطبین می‌توانند به اطلاعات ناشران و موسسات حاضر در نمایشگاه و همچنین نحوه ارتباط با این انتشارات‌ها دسترسی داشته باشند.

مدیر فروش قاره آسیا و آفریقا نمایشگاه فرانکفورت افزود: این کاتالوگ آنلاین دارای موتور جستجوی پیشرفته‌ای است که از طریق آن می‌توان به اطلاعات بسیار مهمی مانند ناشران حاضر در نمایشگاه و کتاب‌هایی که این ناشران تاکنون به شکل تفکیک شده در حوزه‌های مختلف  عرضه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این کاتالوگ آنلاین از این لینک قابل دسترسی است، گفت: ناشران و موسسات، روزنامه نگاران،  تاجران حوزه کتاب و بازدیدکنندگان نمایشگاه باید پیش از دسترسی به این کاتالوگ، اطلاعات خود را به این نمایشگاه ارسال کنند که پس از تایید اطلاعات دریافتی خدمات بیشتری نیز برای آنها در سایت نمایشگاه فراهم می‌شود.

بر اساس اطلاعات به دست آمده از همین کاتالوگ آنلاین تاکنون ناشران و موسساتی مانند موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، انتشارات بین‌المللی الهدی، جامعه المصطفی العالمیه، نشر چکه، انتشارات سمیر، انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان، دانشنامه جهان اسلام، آژانس ادبی غزاله، انتشارات بین‌المللی حافظ، خانه کتاب، انتشارات هنری نظر، نشر افق، انتشارات خانه هنرمندان، انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پانیذ مهر ایرانیان، انجمن فرهنگی ناشران کتب دانشگاهی، انجمن فرهنگی هنری تصویرگران، خانه ترجمه و آژانس ادبی پل، انتشارات روایت فتح، انتشارات سبک نو، انتشارات سفیر اردهال، نشر ساقی، نشر شباویز، نشر شهر، اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، انتشارات طوبای محبت از ایران در این نمایشگاه ثبت شده و در نمایشگاه امسال فرانکفورت حضور خواهند داشت.

نظر شما