شناسهٔ خبر: 21239 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم توقیفی کمال تبریزی اکران می‌شود

فيلم سينمايي «پاداش» کمال تبريزي در نيمه دوم سال اکران عمومي ميشود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از بانی فیلم؛ حبيب اسماعيلي (مدير دفتر پخش فيلمسازان) درباره فيلمهايي که پخش آنها بر عهده وي قرار گرفته است، اظهار کرد: «پاداش» کمال تبريزي يکي از فيلمهايي است که پخش آن بر عهده دفتر ما گذاشته شده است.

وي درباره تاريخ اکران «پاداش» گفت: هنوز نميتوانم تاريخ دقيقي در اين رابطه بگويم و منتظر هستيم تا شرايط اکران اين فيلم فراهم شود اما ان‏شاا... آن را در نيمه دوم سال و در يک فرصت اکران ميکنيم.

فيلم سينمايي «پاداش» که طي چند سال گذشته براي نمايش عمومي دچار مشکل شد، داستان يکي از مديران مياني دولت است که به ماموريتهاي خارجي متعدد ميرود. تا اينکه در يک نوبت او را براي تشويق به سفر حج ميفرستند اما در اين سفر برخلاف تصور او که انتظار دارد مانند يک مدير دولتي با او برخورد شود، اين اتفاق نميافتد.

حسيني وزير ارشاد وقت در ديماه سال 88 رسما اعلام کرد که «پاداش» توقيف شده است.

در «پاداش» حسن معجوني، آتيلا پسياني، صابر ابر، بهمن زرينپور، آشا محرابي، رضا بهبودي، روحا...حقگوي لسان، اصغر نقي زاده، بهنام وطن و مرحوم احمد آقالو به ايفاي نقش پرداختهاند.

اسماعيلي مديردفتر فيلمسازان همچنين درباره فيلمهاي ديگر اين دفتر براي پخش گفت: اکنون فيلمهاي «تراژدي» آزيتا موگويي، «ملبورن» نيما جاويدي، «مجرد 40 ساله» شاهين باباپور و «ساکن طبقه وسط» شهاب حسيني براي پخش در اختيار اين دفتر است و فعلا مترصد اين هستيم که آنها را در شرايط خوبي اکران کنيم.

وي با تأکيد بر اينکه اکران فيلمهاي اول و مستقل در اين شرايط سينماي ايران کار بسيار دشواري است، ادامه داد: ما چهار فيلم اول براي اکران در اختيار داريم و همه اين فيلمها آثاري مستقل هستند که کار را دوچندان سخت ميکنند. اکنون همه سرگروههاي سينماي ايران دولتي هستند و اکران فيلمهاي مستقل و کمي فرهنگيتر به شدت با مشکل مواجه ميشوند.

اين پخشکننده در پايان سخنانش با ابراز اميدواري از اينکه راهي براي اکران فيلمهاي مستقل باز شود، اظهار کرد: به نظرم شوراي صنفي نمايش بايد سريعا راهکاري براي اکران اين گونه فيلمها پيدا کند.

نظر شما