شناسهٔ خبر: 21301 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایوبی جامعه هنری را به ساخت فیلم برای جشنواره امام رضا فراخواند

رئیس سازمان سینمایی معتقد است جشنواره امام رضا(ع) فرصت خوبی برای دیده شدن هنرمندانی است دل در گرو فرهنگ ناب رضوی دارند و جامعه هنری باید بیشترین حمایت را از این جشنواره داشته باشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و رئیس کارگروه سینمایی دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) با بیان این مطلب درباره هجرت امام هشتم به ایران و دستاوردهای این هجرت در استقرار تمدن عظیم اسلامی در ایران گفت: شمس الشموس، بخش جداناپذیر هویت ما ایرانیان است. فرهنگ و تمدن، هنر، شعر و ادبیات در سرزمین ما معطر به عطر رضوی است.

وی افزود: امام رضا (ع) در ایران بخشی از وجود همه ایرانیان است. مونس خلوت، همراه به هنگام تنهایی و گرفتاری، یاورمان در روزگارهای سخت، شریک در غم و شادی های ما ایرانیان. بهترین ها را قرن هاست که به پیشگاهش تقدیم کرده‌ایم، بهترین ها را از او خواسته ایم، او محرم راز ما ایرانیان است و سنگ صبورمان در همه روزگاران. برایش شعر سرودیم، با او نجوا کردیم، عقده های دل برایش گشادیم، دیدار او را بر خود فرض دانستیم و جوانان ما را با اذن او و با امید به حمایتش، به خانه بخت فرستادیم.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به دستاوردهای این هجرت گفت: سکه فرهنگ و تمدن ما ایرانیان را به نام نامی رضوی ضرب کرده‌اند و چه گرانبهاست این سکه. بی تردید واکاوی دستاوردهای این هجرت و به ویژه بیان آن به زبان هنر بسیار ستودنی و ارزشمند است.

ایوبی در پاسخ به این سوال که نقش جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در شناسایی و معرفی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری مرتبط با امام هشتم را چگونه ارزیابی می کند، گفت: جشنواره امام رضا (ع) فرصت خوبی برای دیده شدن هنرمندانی است که دل در گرو فرهنگ ناب رضوی دارند و فرصتی برای مردم که با معارف دینی با زبان گویای فرهنگ و هنر آشنا شوند. فرصتی برای مسئولین و همه کسانی که دغدغه ترویج ارزش های دینی دارند تا با معجزه هنر برای انتقال این مفاهیم بیشتر آشنا شوند و در حمایت از هنرمندان دریغ نکنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در سیاست ها و راهبردهای منتشر شده سازمان سینمایی، تولیدات دینی و فیلمانه های دفاع مقدس از حمایت ویژه برخوردارند.

ایوبی تاکید کرد: جشنواره امام رضا (ع) در صورتی موفق خواهد بود که بیشترین حمایت جامعه هنری در رشته های مختلف را به همراه داشته باشد و برای رسیدن به هدف مورد نظر، تولید در این عرصه را باید در اولویت نخست قرار داد و کوشید در طول سال با بهره گیری از امکانات همه دستگاه ها هنرمندان علاقه مند را تشویق به تولیدات بیشتر و پرتنوع کرد.

وی افزود: جشنواره باید گزارشی از این تولیدات باشد و برگزاری جشنواره در شهرستان ها و استان های مختلف از امتیازهای این جشنواره فرهنگی و هنری است.

نظر شما