شناسهٔ خبر: 21303 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب هفته به 80 کشور فرستاده می‌شود

نشریه کتاب هفته با همکاری و امضا تفاهمنامه میان خانه کتاب و سازمان فرهنگ و اتباطات اسلامی به 80 کشور ارسال می‌شود

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، سازمان فرهنگ و اتباطات اسلامی بر اساس تفاهنامه و همکاری با خانه کتاب، نشریه کتاب هفته را به عنوان یکی از منشورات این موسسه به 80 نمایندگی‌ فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ارسال می‌کند.

نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به صورت بسته موضوعی از این نشریه بهره‌برداری می‌کنند. متن این نشریه برای ایرانیان و فارسی‌دانان ارسال و برخی از مباحث آن ترجمه و در مجلات منتشر می‌شوند.

تاکنون 8 شماره آخر این هفته نامه به نمایندگی‌های فرهنگی ارسال شده است. نمایندگی‌های فرهنگی از مطالب این نشریه برای تعاملات بیشتر و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی استفاده می‌کنند. زیرا این نوع نشریات تخصصی کمک بسیاری به نمایندگی‌های فرهنگی در تعامل با کشور مقصد می‌کنند و هرچه این اطلاعات بیشتر باشد  نمایندگان فرهنگی به عنوان صف در کشور‌های مختلف ارتباط ملموس‌تری با مخاطبان آن کشور بر قرار خواهند کرد.

اين نشريه كمك مي‌كند تا آخرين اطلاعات مربوط به كتاب و نشر كتاب كه از مهم‌ترين عناصر و ابزارها در ديپلماسي فرهنگي و تعاملات معنوي ميان كشورهاست، بدست نمايندگان فرهنگي ج.ا.ايران در خارج از كشور برسد و براساس آن مي‌توانند دست‌آوردها و توليدات علمي داخل را بخوبي در محافل فرهنگي كشورهاي مقصد ارائه و عرضه کند. همچنين رصد و پايش كتاب و نشر در خارج از كشور از مهم‌ترين وظايف و ماموريت‌هاي نمايندگي‌هاي فرهنگي است كه از طريق اين نوع اطلاعات و ارتباطات محقق مي‌شود.

نظر شما