شناسهٔ خبر: 21338 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز به‌کار دفتر حمایت از حقوق اهل قلم ایران

دفتر مشاورتی حمایت از حقوق اهل قلم ایران ۱۱ شهرویور با ریاست سید علی آل داوود در خانه کتاب نخستین روز فعالیت خود را آغاز کرد. این دفتر سه‌شنبه هر هفته به افرادی که در حوزه نشر دچار مشکل شده‌اند یا نیاز به مشاوره حقوقی قبل از قرارداد دارند، خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ دفتر مشاورتی حمایت از حقوق اهل قلم ایران ۱۱ شهرویور با ریاست سید علی آل داوود در خانه کتاب نخستین روز فعالیت خود را آغاز کرد. امور این دفتر، بررسی جنبه‌های حقوقی مسائل و مشکلات مربوط به نویسندگان و سایر اصحاب نشر اعم از نویسنده، مترجم، ویراستار و ناشر است.

 

برنامه نخست این دفتر، مشاوره حقوقی رایگان به نویسندگان و اصحاب نشر در زمینه امور مربوط به نشر کتاب مانند قرارداد‌ها و اختلافات میان مولف و ناشر و نیز در باره بررسی قرار داد‌هاست.

نویسندگان می‌توانند قبل از بستن قرارداد با ناشران به این دفتر حقوقی مراجعه کنند و از‌ آن مشاوره بگیرند و اگر پس از انعقاد قرارداد‌ها دچار اختلاف شده‌اند برای مشاوره حل مشکل مراجعه کنند.

بخش حقوقی خانه کتاب کوشش خواهد کرد با اداره کتاب و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تعامل برقرار و مشکلات را حل کند.

 

امروز (۱۱ شهریور) نخستین روز فعالیت دفتر مشاوره حقوقی دفتر مشاورتی حمایت از حقوق اهل قلم ایران است. افرادی که خواستار مشاوره حقوقی از این دفتر هستند، می‌توانند قبل از روز سه‌شنبه هر هفته برای تعیین وقت با شماره تلفن ۶۶۴۱۰۲۴۹ تماس بگیرند.

 

دفتر مشاورتی حمایت از حقوق اهل قلم ایران سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ به اهالی فرهنگ و نشر خدمات ارائه می‌دهد.

نظر شما