شناسهٔ خبر: 21363 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مکتب شیراز و اصفهان در «اشراق»

پنجمین شماره سالنامه فلسفی عرفانی «اشراق» در مسکو منتشر شد

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه مجلس؛ پنجمین شماره سالنامه فلسفی عرفانی «اشراق» در مسکو منتشر شد

بنیاد مطالعات اسلامی با هدف گسترش تحقیقات آکادمیک در حوزه فلسفه و عرفان اسلامی از سال ۲۰۱۰ میلادی اقدام به تهیه و انتشار سالنامه "اشراق "نمود.

پنجمین شماره اشراق با ۴۵۰ صفحه در برگیرنده ۲۶مقاله از محققین سراسر دنیا با موضوع محوری"مکتب شیراز و اصفهان"می باشد. این سالنامه با حمایت و همکاری موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و همکاری انستیتو فلسفه آکادمی علوم روسیه تهیه و منتشر می گردد.

سرویراستار این سالنامه دکتر یانیس اشوتس متخصص فلسفه و عرفان اسلامی بوده که تا به حال آثار متعددی از فارسی و عربی ترجمه و تحقیق نموده است. یانیس اشوتس تنها متخصص حکمت متعالیه در زبان روسی می باشد.

مقالات منتشره در شماره پنجم «اشراق» به زبانهای روسی، انگلیسی و فرانسوی می باشد که از جمله مقالات فارسی اساتید ایرانی به روسی ترجمه و در این شماره منتشر گردیده است.

یازده نویسنده ایرانی صاحب مقاله در شماره پنجم «اشراق» عبارتند از اساتید بزرگوار: سید محمد خامنه ای، عبدالحسین خسروپناه،غلامحسین دینانی، شهرام پازوکی، قاسم کاکائی، سید جواد میری، احد فرامرز قراملکی، پروین بهارزاده، فیروزه ساعتچی، حامد ناجی و  جمشید جلیلی شیجانی.

شماره پنجم «اشراق» با همکاری انتشارات آثارشرقی"وابسته به آکادمی علوم روسیه و انتشارات" صدرا "وابسته به بنیاد مطالعات اسلامی در مسکو منتشر شده است.

نظر شما