شناسهٔ خبر: 21373 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رکود سینماهای آمریکا در تابستان ۲۰۱۴

با اکران بلاک باسترهای تابستانی همه منتظر رکورد شکنی فیلم‌ها هستند اما همیشه اوضاع این طور نیست. گاهی فیلم‌ها هر چقدر هم که بفروشند نمی‌توانند مردم را مجبور به استقبال از اکران فیلم‌ها کنند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ با اکران بلاک باسترهای تابستانی همه منتظر رکورد شکنی فیلم ها هستند اما همیشه اوضاع این طور نیست. گاهی فیلم ها هر چقدر هم که بفروشند نمی توانند مردم را مجبور به استقبال از اکران فیلم ها کنند.

روز شنبه فیلم «محافظان کهکشان» توانست پر فروش ترین فیلم اکران تابستانه در آمریکا لقب بگیرد و تبدیل به تنها فیلمی شود که سه هفته متوالی در پایان هفته صدرنشین جدول فروش سینماها بوده. اما مقایسه این فیلم با «مرد آهنی ۳» که سال گذشته و در همین زمان اکران شد و موفق به دریافت عنوان پر فروش ترین فیلم سینما در تابستان ۲۰۱۳ گردید بیان گر نکاتی است که بدون شک انجمن تهیه کنندگان سینمای آمریکا را به فکر فرو می برد.

«مرد آهنی ۳» توانست ۴۰۹ میلیون دلار فروش داشته باشد. این در حالی است که پیش بینی می شود «محافظان کهکشان» تا آخرین روز اکرانش فقط ۲۸۰.۵ میلیون دلار بفروشد. اما این همه ماجرا نیست. فروش سینماهای آمریکا در سال جاری ۱۴.۷  درصد نسبت به زمان مشابه در سال قبل کاهش داشته است. امسال هیچ فیلمی در ابتدای اکرانش رکورد ۱۰۰ میلیون دلار را نزد. هیچ فیلمی به فروش ۳۰۰ میلیون و ۴۰۰ میلیون دلار نرسید و از همه مهم تر، هیچ انیمیشن پر فروشی نداشتیم. جالب است که منتقدین دلایل استقبال کم از سینما به نسبت سال گذشته را در استقبال کمتر خانواده ها دانسته اند. آنها معتقدند که اکران تابستان به جهت استقبال خانواده ها است که عموما پر سود می شود.

امسال فیلم های خانوادگی به مراتب کمتر از سال گذشته بوده اند. فقط یک انیمیشن موفق و خوب اکران شده و سطح کمدی ها هم سخیف و بی ارزش است. البته باید در نظر گرفت که سطح کیفیت عموم فیلم ها هم نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. با این وجود هنوز هستند فیلم هایی که در تابستان ا۲۰۱۴ اکران شده اند و مخاطبان را به ادامه سال امیدوار کرده اند.

نظر شما