شناسهٔ خبر: 21444 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کارنامه هنرمندانی که درجشن شانزدهم سینما تقدیر می‌شوند+عکس

روز ۱۹ شهریورماه مراسم نکوداشت از دست‌اندرکاران سینما به عنوان یکی از جشن‌های چهارگانه برگزار می‌شود و از امین تارخ (بازیگر)، فرید مصطفوی (فیلمنامه‌نویس)، حسین ملکی (فیلمبردار) ومجید مسچی مدیرعامل موسسه سینما شهر تقدیر می شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ ۱۹ شهریور ماه مراسم نکوداشت از دست‌اندرکاران سینما برگزار می شود. ودر این مراسم  از امین تارخ (بازیگر)، فرید مصطفوی (فیلمنامه‌نویس) و حسین ملکی (فیلمبردار) تقدیر می شود.

همچنین تندیس افتخار سیف‌الله داد به مجید مسچی به دلیل فعالیت و تلاش در نوسازی و بازسازی و به روز کردن سالن‌های سینمایی اهداء می شود.

این مراسم یک ساعته در تالار سیف الله داد و حیاط خانه سینما برگزار میشود.

امین تارخ

امین تارخ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون و مدرس رشته بازیگری است. از معروفترین نقش‌هایی که وی ایفا نموده بازی در مجموعه های تلویزیونی «سربداران»، «بوعلی سینا»، «آپارتمان»، «معصومیت از دست رفته»،«اغما» و «جراحت» است. فیلم‌های سینمایی «مرگ یزدگرد»، «مادر»، «سارا»، «دلشدگان» و «عشق +۲» از جمله آثاری است که این بازیگر سینما در آن ها ایفای نقش کرده است.

حسین ملکی

حسین ملکی، بازیگر، عکاس و فیلمبردار سینمای ایران است. حسین ملکی به عنوان بازیگر در فیلم های«سناتور»، «تاراج»، «شیر سنگی» و«ترن» بازی کرده است. او همچنین  عکاس فیلمهای چون«آپارتمان شماره ۱۳»، «کشتی آنجلیکا» و... انجام داده است. این هنرمند سینمایی همچنین مدیرفیلمبرداری فیلمهایی چون «دردسر بزرگ»، «همه چی آرومه (۱۳۸۹)»، «چار چنگولی» و «تردست» را برعهده داشته است.

فرید مصطفوی

فرید مصطفوی فیلم‌نامه نویس سینمای ایران پس از گذراندن تحصیلات ناتمام خود در مدرسه عالی تلویزیون و سینما به دانشگاه تهران راه یافت و لیسانس اقتصاد را از این دانشگاه دریافت کرد. سپس فعالیت خود را به عنوان نویسنده، دستیارکارگردان، تهیه کننده با تلویزیون آغاز کرد. در کارنامه هنری فرید مصطفوی نویسندگی آثار سینمایی چون«قصه ها» ، «خون بازی» و «گیلانه» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد و فیلم‌های «تقاطع» و «زادبوم» به کارگردانی ابوالحسن داودی دیده می شود.

مجید مسچی

مسچی دارای مدرک کارشناسی مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف است. او مدیریت واحد عکاسی شبکه اول سیما، مدیریت پشتیبانی تولید سیما، مدیریت تولید شبکه دوم سیما، مدیریت تولید بنیاد سینمایی فارابی، قائم مقامی مدیرعامل بنیاد یادگار‌های فرهنگی و بنیاد سینمایی فارابی و عضویت در هیات مدیره موزه سینما، مؤسسه سینما شهر و مؤسسه رسانه‌های تصویری را در کارنامه کاری خود دارد.

مجید مسچی از سال ۸۵ به عنوان مدیرعامل موسسه سینما شهر فعالیت می‌کند و سال گذشته به دستور ایوبی مسئول پیگیری دیجیتال شدن ونوسازی سینماها را برعهده داشته است.

نظر شما