شناسهٔ خبر: 21482 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از پیگیری بیمه پدیدآورندگان کتاب تا برگزاری همایش

موسسه خانه کتاب در نمایشگاه‌های کتاب استانی سال جاری حضور فعال دارد و به ارائه خدمات و تسهیلات ویژه برای اهالی قلم چون پیگیری مسائل مربوط به بیمه تامین اجتماعی پدیدآورندگان آثار می‌پردازد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ مالک شجاعی جشوقانی، مدیر سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب در این باره اظهار کرد: مهم‌ترین کاری که در دستور کار موسسه خانه کتاب در نمایشگاه‌های کتاب استانی سال جاری قرار دارد، به‌روز کردن و تکمیل اطلاعات اهالی قلم و همچنین ارائه تسهیلات ویژه به اهالی قلم استان‌های میزبان نمایشگاه کتاب است.

وی با بیان این‌که موسسه خانه کتاب می‌کوشد، فعالیت‌ها و خدمات خود به اهالی قلم را در سطح ملی ارائه کند، توضیح داد: از میان تسهیلاتی که این موسسه در نمایشگاه‌های کتاب استانی در اختیار اهالی قلم قرار می‌دهد، می‌توان به پیگیری مسائل مربوط به تامین اجتماعی پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری اشاره کرد.

مدیر سرای اهل قلم در ادامه سخنانش با بیان این‌که این فعالیت‌ها و خدمات در راستای اجرا و تحقق بندهای تفاهمنامه همکاری خانه کتاب با ادارات ارشاد استان‌ها انجام می‌شوند، گفت: پیش از این، بیشتر اهالی قلم تهران مورد توجه بودند البته در این شکی نیست که جمع کثیری از اهالی قلم در تهران مستقرند اما موسسه خانه کتاب در دوره جدید فعالیت‌هایش تلاش دارد تا خدمات خود را در سطح ملی ارائه کند.

شجاعی جشوقانی افزود: از دیگر فعالیت‌هایی که به همت موسسه خانه کتاب در نمایشگاه‌های کتاب استانی سال جاری تحقق می‌یابند، می‌توان به برگزاری همایش اهالی قلم در این نمایشگاه‌ اشاره کرد. همچنین در این نمایشگاه‌ها نشست‌های تخصصی نقد و بررسی کتاب‌ها و بررسی مسائل مربوط به اهالی قلم برگزار می‌شود.

وی تعامل ادارات ارشاد استان‌ها با موسسه خانه کتاب برای پیگیری و حل مسائل مربوط به اهالی قلم را ضروری دانست و گفت: از ادارات ارشاد استان‌ها می‌خواهیم ما را در برگزاری همایش‌ها و نشست‌های نامبرده و نیز در بررسی مسائل مربوط به اهالی قلم استان ویژه خود، یاری کنند. همچنین از ادارات ارشاد استان‌ها می‌خواهیم به موسسه خانه کتاب در رصد وضعیت معیشت و تسهیلات اهالی قلم و شناسایی اهالی قلم برتر استان خود یاری رسانند.

نظر شما