شناسهٔ خبر: 21490 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روابط سرد و تیره روسیه با غرب در نمایشگاه کتاب مسکو

نمایشگاه کتاب امسال در روسیه با حضور ناشرانی از ۶۳ کشور جهان برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد که روابط سرد و تیره غرب با روسیه و مواضع خصمانه کشورهای اروپایی، در این نمایشگاه فرهنگی نیز اثر خود را گذاشته است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ نمایشگاه کتاب مسکو ۲۰۱۴ امسال در حالی تحت تأثیر روابط خصمانه غرب با روسیه گشایش یافت که با اختصاص تنها یک سالن به ۶۳ کشور شرکت‌کننده، این نمایشگاه نسبت به گذشته محدودتر شده است.

معاون بازرگانی انتشارات بین‌المللی الهدی که برای شرکت در نمایشگاه کتاب مسکو ۲۰۱۴ راهی روسیه شده است، گزارشی از آیین افتتاحیه این نمایشگاه بین‌المللی ارائه داد.

داوود محمدی گفت: نمایشگاه کتاب مسکو، ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با سخنرانی میخاییل سسلاونیسکی، مدیر آژانس فدرالی رسانه‌های گروهی روسیه و ولادیمیر ژرنویسکی، رئیس حزب لیبرال دموکرات روسیه و همچنین گنادی زوگانف، رهبر حزب کمونیست روسیه گشایش یافت.

طبق گفته سسلاونیسکی، در نیمه نخست سال جاری میلادی، ۵۸ و ۱۲۷ عنوان کتاب در تیراژ کلی ۲۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه در روسیه منتشر شده است که امید می‌رود این میزان در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ بیش‌تر شود.

رئیس حزب لیبرال دموکرات نیز اعلام داشته که هیچ گونه سانسوری در نمایشگاه کتاب امسال در «ودنخا»ی مسکو لحاظ نشده و همه کتاب‌ها آزادانه تبلیغ و نمایش داده می‌شوند.

نمایشگاه کتاب امسال در روسیه با حضور ناشرانی از ۶۳ کشور جهان برگزار می‌شود و به نظر می‌رسد که روابط سرد و تیره غرب با روسیه و مواضع خصمانه کشورهای اروپایی نسبت به روسیه در مورد مسئله اوکراین، در این نمایشگاه فرهنگی نیز اثر خود را گذاشته باشد. چرا که اختصاص تنها یک سالن به تمام ناشران، نشان می‌دهد که نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته محدودتر شده است.

نمایشگاه امسال از روز پنجشنبه گذشته تا ۱۷ شهریور، همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ دایر است.

گروه انتشاراتی الهدی به نمایندگی از ۱۹ ناشر و با ارائه رایت ۹۹ کتاب از آنها و همچنین فروش ۱۰۰ عنوان کتاب در این نمایشگاه حاضر است. در مجاورت ایران، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی حضور دارند که جامعه المصطفی العالمیه نیز در غرفه موسسه نمایشگاه‌ها به عرضه آثار خود می‌پردازد.

نظر شما