شناسهٔ خبر: 21546 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد بیست و پنجم «دایر‌ة‌المعارف جهان اسلام» در راه چاپ

معاون علمی بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی از اجرای طرح همیاری بین گروه‌های شاغل در این نهاد برای تسریع کارها و رساندن دایر‌ة‌المعارف جهان اسلام به جلد بیست و پنجم خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام و المسلمین حسن طارمی‌راد معاون علمی بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی که به انتشار دایر‌ة‌المعارف جهان اسلام مبادرت دارد،گفت: جلد هجدهم این دایرة‌المعارف در سال گذشته رونمایی شد و در همان زمان کارهای مربوط به جلد نوزدهم در حال انجام بود. این کارها در حال حاضر هم ادامه دارد.

وی افزود: جلد نوزدهم این دانشنامه تا اواسط حرف «ر» است و بخش عمده فعالیت‌های مربوط به آن انجام شده است. امیدوارم این جلد از دایرة‌المعارف جهان اسلام تا پاییز امسال به چاپ برسد.

معاون علمی بنیاد دایرة‌المعارف اسلامی در ادامه گفت: برای رساندن این دایرة‌المعارف به جلد بیست و پنجم، طرح همیاری بین گروه‌های مشغول در بنیاد را در دستور کار داریم. جلد 25 این فرهنگ، تا حرف «ش» است و طرح مذکور را در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم تا سال 95 به جلد بیست و پنجم برسیم.

طارمی‌راد همچنین گفت: جلد ششم دایرة‌المعارف مذکور نیز به عربی ترجمه و در لبنان به چاپ رسیده است و در حال حاضر جلد‌های هفتم و هشتم در مرحله آماده‌سازی به سر می‌برند. به این ترتیب، ترجمه‌های عربی انجام شده و مقابله‌ها انجام شده است. مرحله صفحه‌آرایی هم چند ماهی طول خواهد کشید.

نظر شما