شناسهٔ خبر: 21551 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اکران مستند «از ایران، یک جدایی»

موسوی، کارگردان مستند «از ایران، یک جدایی» گفت: قرار شد برای صحنه‌های پایانی فیلم که خانواده‌هایی با حضور زنان بی‌حجاب نشان داده می‌شوند، زیرنویسی در نظر بگیریم که تاکید می‌کند این تصاویر برای خارج از ایران است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ آزاده موسوی، کارگردان مستند «از ایران، یک جدایی» گفت: امروز برای گفت‌وگو در مورد شرایط اکران این فیلم در بخش فیلم‌های مستند گروه هنر و تجربه جلسه‌ای برگزار می‌شود.

وی افزود: احتمالا «از ایران، یک جدایی» در اواسط مهرماه اکران می‌شود و برای اکران آن بلیط فروشی انجام می‌شود. این فیلم دارای مجوز پخش در شبکه خانگی است و با همین مجوز اکران می‌شود.

کارگردان مستند «از ایران، یک جدایی» در خصوص اصلاحاتی که باید برای اکران عمومی این فیلم صورت بگیرد، گفت: مسئولان دولت قبل ۱۸ مورد اصلاحی برای این فیلم در نظر گرفته بودند که در دولت جدید این اصلاحات منتفی شد.

موسوی ادامه داد: تنها اصلاحاتی در خصوص پوشش برخی افراد در این فیلم لحاظ شده است. قرار شد برای صحنه‌های پایانی فیلم که خانواده‌هایی با حضور زنان بی‌حجاب نشان داده می‌شوند، زیرنویسی در نظر بگیریم که تاکید می‌کند این تصاویر برای خارج از ایران است. خانواده‌هایی که در ایران از آنها فیلمبرداری شد، دارای پوشش مناسب هستند.

«از ایران، یک جدایی» به کارگردانی آزاده موسوی، کوروش عطایی با تهیه کنندگی کتایون شهابی مراحل ساخت فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی، بازتاب آن در رسانه‌ها، مخاطبان فیلم و... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

محمدمهدی طباطبائی‌نژاد، مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، جایزه ویژه دبیر جشنواره را در هفتمین جشنواره سینما حقیقت به این فیلم مستند داد. نام این فیلم در لیست فیلم‌های مستند شانزدهمین جشن سینمای ایران که توسط خانه سینما برگزار می‌شود هم وجود دارد.

«کهریزک چهارنگاه»، «ملف گند»، «شش قرن و شش سال»، «از ایران، یک جدایی» و «نویسنده بودن» فیلم‌های مستندی هستند که پس از آغاز به کارگروه سینمایی «هنر و تجربه» در سینماهای این گروه اکران می‌شوند.

نشان دادن تصاویر حضور بدون حجاب دختر اصغر فرهادی و دیگر زنان در فیلم «از ایران، یک جدایی» در هفتمین جشنواره سینما حقیقت موجب اعتراض برخی اهالی رسانه شده بود.

نظر شما