شناسهٔ خبر: 21574 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزارت ارشاد، نقشی در احیای کانون نویسندگان ایران ندارد

معاون فرهنگی وزارت ارشاد در حاشیه نشست" ۱۷ دقیقه حرف حساب" در جمع خبرنگاران درباره موضع ارشاد پیرامون احیای کانون نویسندگان ایران، گفت: وزارت ارشاد ارتباطی با احیای این کانون نداشته و از آن بی‌اطلاع بود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ سید عباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد عصر امروز یک شنبه ۱۶ شهریورماه در حاشیه نشست ۱۷ دقیقه حرف حساب که در آستانه سال مرگ درگذشت جلال آل احمد به کوشش بنیاد ادبیات داستانی برگزار می‌شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که موضع وزارت ارشاد درباره احیای مجدد کانون نویسندگان و اظهارات اخیر محسنی اژه ای در این زمینه چیست، گفت: من درباره صحبت‌های ایشان بحث خاصی ندارم اما کانون نویسندگان مسئله‌ای که به وزارعارشاد ارجاع شود و ارشاد بخواهد درباره آن نظر دهد و یا دخالت کند ندارد.

وی ادامه داد: تا الآن اینگونه نبوده است و بنده نیز از برگزاری مجمع عمومی این کانون بی‌اطلاع هستم. و ارشاد نیز ارتباطی با اینکه این مجموعه عمومی برگزار شده است نداشته و نه اطلاعی از برگزاری داشته نه نظری داده و نه در برگزاری آن نقشی داشته ام.

 معاون فرهنگی وزارت ارشاد در پاسخ به این پرسش که تعامل دولت آقای روحانی در حوزه فرهنگ با نهادهای امنیتی تاکنون چگونه بوده است، گفت: با نهادهای امنیتی که در فضای رسمی کشور جایگاه رسمی دارند ارتباطات و تعاملات خوبی تاکنون داشته‌ایم این نهادها عبارتند از وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی و مجموعه کسانی که در حوزه امنیت جایگاه رفیع دارند.

صالحی ادامه داد: آنچه به نظر مطلوب می‌آید این است که نهادهای امنیتی رسمی دخالتی در کارها داشته باشند تا امکان تعامل و گفتگو فراهم شود در این راستا هم مسیر روشن خواهد بود و هم ارتباطات شفاف می‌شود. این تعاملات هم به سود فرهنگ است و هم به سود امنیت اما آنچه می‌تواند دغدغه آمیز باشد حوزه‌هایی است که مسئولیت اصلی شان امنیت نیست اما در عین حال در حوزه امنیتی دخالت می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه یک سال از فعالیت دولت گذشت شما کار اجرایی خود را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: عیب عمده فعالیت‌های اجرایی در این است که کار اصلی انسان یعنی فکر و مطالعه و چیزی که تعلقات شخصی فرد است را محدود می‌کند در طول این یک سال از این جهت محروم بودند.

نظر شما