شناسهٔ خبر: 21590 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعتراض تهیه کننده «شهر موش‌ها» به نیم بها شدن بلیط در روز ملی سینما

علی سرتیپی تهیه کننده «شهر موش‌ها۲» گفت: اگر قرار باشد که در روز ملی سینما، بلیط سینماها نیم بها شود، فیلمی مثل «شهر موش‌ها» ضرر بزرگی می‌کند و باید در مورد مابقی هزینه نیم بها شدن بلیط فکر شود که چگونه پرداخت خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی سرتیپی تهیه کننده «شهر موشها۲» با اشاره به اینکه فروش شهر موشها از دو میلیارد تومان هم گذشت گفت: «شهر موش‌ها۲» با توجه به استقبالی که از نمایش این فیلم صورت گرفته است، در روز یکشنبه ۱۶ شهریور ماه ۹۵میلیون تومان در تهران فروش داشتیم که این میزان پس از ۱۲ روز در تهران به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسیده است.

مدیر موسسه تولید و پخش فیلم فیلمیران اضافه کرد: همچنین با ۶۳۰ میلیون تومانی که این فیلم در شهرستان‌ها فروخته، جمع کلی فروش «شهر موش‌ها۲» در کشور به دو میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان رسیده است.

سرتیپی با اشاره به اینکه اکران «شهرموشها۲» همراه با خود یک صنعتی را آورده است گفت: برای اولین بار است که همزمان با اکران یک فیلم بازی آنلاین مرتبط با آن عرضه شده است علاوه بر اینکه عروسکهای شهرموشها و نوشت افزار های آن هم وارد بازار شدند. 

وی با تاکید به اینکه «شهرموشها۲» فیلمی در جهت تکریم تماشاگر است گفت: تماشاگر وقتی می بیند که با یک احترامی در تولید اثر مواجه است از دیدن آن فیلم خسته نمی‌شود. امیدوارم کاری که در تولید و عرضه این فیلم شد برای سینما راهگشا باشد و نگاه به سینما به عنوان یک صنعت اصلاح شود و شرایطی بوجود بیاید که در تولید فیلم های سینمایی به مخاطب احترام گذاشته شود.

سرتیپی اضافه کرد: «شهرموشها۲» نقطه عطفی برای تولید آثار سینمایی است چون استقبال مردم از این فیلم نشان داد که مردم با سینما قهرنیستند. فقط کافی است که مخاطب را بشناسیم و به او احترام بگذاریم.

سینماسلام عنوان طرحی بود که سال پیش با رایگان شدن بلیط سینما در روز ملی سینما(۲۱ شهریورماه) همراه بود. سرتیپی راجع به اجرای این طرح اینگونه گفت: سال پیش برای اجرای طرح «سینماسلام» وعده هایی داده شد که عملی نشد مثلا هزینه‌ی فیلم‌هایی که اکران شدند و هزینه‌ی سنیما‌هایی که خسارت دیدند، پرداخت نشد.

وی همچنین در مورد اینکه امسال قرار است بلیط سینماها در روز ملی سینما نیم بها شود این‌گونه نظر داد: امسال هم تکلیف معلوم نیست که هزینه ی نیم بها شدن بلیط چگونه پرداخت می شود.روز ملی سینما  روز جمعه  و یکی از روزهای شلوغ سینماست، اگر قرار است بلیط سینماها نیم بها باشد، فیلمی مثل «شهرموشها» ضرر بزرگی می‌کند.باید در مورد مابقی هزینه نیم بها شدن بلیط فکری شود که چگونه پرداخت خواهد شد.

سرتیپی در پایان گفت: این‌که شرایطی بوجود بیاید که مردم به هر طریقی به سینما بیایند قطعا اتفاق خوبی است ولی باید چارچوب و راه حلهایی لحاظ شود که موجب خسارت به کلیت سینما نشود. یعنی خوبی‌های طرح سینما سلام، مشکلاتی را برای سایر بخشهایی سینما ایجاد نکند.

نظر شما