شناسهٔ خبر: 21648 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جشن مشترک سازمان سینمایی و خانه سینما در روز ملی سینما

خانه سینما و سازمان سینمایی در کنار هم روز ملی سینما را جشن می‌گیرند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛  خانه سینما و سازمان سینمایی جشن مشترکی را در 21 شهریور ماه مصادف با روز ملی سینما برگزار می کنند. در ابتدا قرار بود خانه سینما به طور مجزا شانزدهمین جشن سینمای ایران را به طور مستقل و در 6 شهر مختلف برگزار کند؛ جشنی که قرار بود بسیار کوچک تر از دوره های قبل برگزار شود تا هزینه صرفه‌جویی شده برای کمک به راه اندازی صندوق تامین بیمه بیکاری هنرمندان استفاده شود.

در این بین شنیده شد که سازمان سینمایی نیز تصمیم گرفته برای روز ملی سینما و بزرگداشت بازگشایی دوباره خانه سینما جشنی را همزمان با شانزدهمین جشن سینما که توسط خانه سینما تدارک دیده شده است، برگزار کند که همین امر باعث برخی سوءتفاهم‌ها شد ولی هم مسئولان جشن سینما و هم مسئولان سازمان سینمایی توضیح دادند که هیچ موازی‌کاری وجود ندارد و با هماهنگی دو نهاد قرارست اهالی سینما پس از پایان جشن سینما که هنوز محل برپایی آن اعلام نشده است، به محل برگزاری مراسم سازمان سینمایی در هتل بین المللی پارسیان استقلال بروند.

و اما آخرین خبرها حاکی از آن است که قرارست جشن ملی سینما که توسط خانه سینما تدارک دیده شده بود در همان هتل پارسیان به طور مشترک با سازمان سینمایی برگزار و تندیس‌های جشن نیز در آن مکان اهدا شود. در واقع اهالی خانه سینما در روز ملی سینمای ایران مهمان سازمان سینمایی می‌شوند و تندیس‌های شانزدهمین جشن سینمای ایران در این محل به برگزیدگان تعلق می گیرد.

همچنین قرارست در این مراسم چند خبر خوش سینمایی اعلام شود و حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیش‌بینی شده است. به نظر می‌رسد تدوین طرح‌هایی جامع برای رفع بیکاری هنرمندان از جمله خبرهای خوش آن شب خواهد بود.

روز جمعه 21 شهریور مصادف با روز ملی سینما در تقویم ثبت شده که در این روز طرح «سلام سینما» نیز اجرایی می‌شود که مطابق آن بلیت همه سینماها و همه فیلم‌ها برای مردم نیم‌بها خواهد بود.

نظر شما