شناسهٔ خبر: 21686 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

واقعیت‎هایی درباره دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف با حضور در جمع 2 درصد برتر موسسات تکمیلی در سطح جهان توانسته است در سال 2014 در جمع 60 دانشگاه برتر زیر 50 سال قدمت رتبه بندی تایمز قرار گیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر، دکتر جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) وضعیت دانشگاه صنعتی شریف را در رتبه بندی های جهانی تشریح کرد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف در جمع ۲ درصد برتر موسسات در سطح جهان در بین سال های  ۲۰۱۴- ۲۰۱۳ در رتبه بندی تایمز قرار دارد. موسسه تایمز تنها فهرستی را در سطح جهان ارائه می دهد که به ارزیابی دانشگاه هایی را که در پژوهش پیشرو هستند می پردازد. این رتبه بندی بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در ۵ حوزه آموزش، پژوهش، استناد، وجهه بین المللی و درآمد صنعتی صورت می پذیرد.

رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری همچنین به حضور دانشگاه شریف در جمع ۶۰ دانشگاه برتر زیر ۵۰ سال قدمت اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی شریف در سال ۲۰۱۴ در جمع ۶۰ دانشگاه برتر زیر ۵۰ سال قدمت تایمز قرار گرفته است. در این رتبه بندی نیز از ۱۳ شاخص یادشده استفاده می شود با این تفاوت که متدولوژی دانشگاه های برتر زیر ۵۰ سال قدمت طوری طراحی و بازنگری شده که ویژگی های دانشگاه های جوان را منعکس کند.

وی افزود: در واقع این رتبه بندی قصد دارد که ستارگان نوظهور با پتانسیل های بالا را به نمایش بگذارد و نه موسساتی که دارای قرن ها سابقه تاریخی هستند.

مهراد خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی شریف از معیار وجهه بین المللی نمره ۲۰.۷ را کسب کرده است که این معیار نشانگر میزان همکاری های علمی بین المللی است. 

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) افزود: معیار دوم مربوط به استناد است که امتیاز آن ۴۹ است. این معیار منعکس کننده تاثیر پژوهش است که اندازه گیری آن از طریق تعداد دفعاتی که کارهای منتشر شده دانشگاه توسط محققین در سطح جهان مورد استناد قرار می گیرد، صورت می پذیرد.

وی یادآور شد: معیار درآمد صنعتی این دانشگاه با نمره ۹۸.۳ در بین دیگر معیارها حائز اهمیت است که این معیار نشان دهنده توانایی دانشگاه در کمک به صنعت، نوآوری ها، اختراعات و مشاوره هاست. جالب است بدانیم امتیاز دانشگاه صنعتی شریف از پژوهش ۵۰.۵ است.

مهراد تاکید کرد: دانشگاه صنعتی شریف با استانداردهای بالای علمی، کیفیت آموزش و پژوهش را حفظ کرده است. کلاس ها توسط اساتید تمام وقت دانشگاه اداره می شود که این اساتید دارای مدارج معتبر علمی و تجارب گسترده هستند. فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف جزو برترین ها هستند. سال هاست که فارغ التحصیلان این دانشگاه در جمع درصد برتر فارغ التحصیلان کشور قرار می گیرند.

نظر شما