شناسهٔ خبر: 21721 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«فلسفه حکمت صدرایی» منتشر می‌شود

«فلسفه حکمت صدرایی» نوشته حجت‌الاسلام حسن پناهی آزاد، عضو هیات علمی دانشکده الهیات دانشگاه تبریز، منتشر می‌شود. ناشر این کتاب پژوهشگاه و اندیشه اسلامی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام حسن پناهی آزاد گفت: به‌تازگی کتاب «فلسفه حکمت صدرایی» را تمام کردم. در این حوزه پیشتر مقاله‌ای نیز با عنوان «فلسفه حکمت متعالیه» منتشر کرده بودم. پایه و اساس این مباحث نظریه «فلسفه  اسلامی» است. 

وی افزود: کتاب «فلسفه حکمت صدرایی» را به سفارش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی نوشتم و اکنون در سازمان انتشارات این پژوهشگاه در نوبت نشر قرار دارد. 

پناهی آزاد همچنین اظهار کرد: آخرین کتاب منتشر‌شده من «‎انسان‌شناسی فلسفی در اندیشه امام خمینی (س)» است. در این کتاب همان طور که از نام آن مشخص است من از منظومه فکری حضرت امام خمینی(ره) مباحث انسان‌شناسی آن را استخراج و شرح کردم. دیدگاه‌های انسان‌شناسی امام خمینی، نزدیک به دیدگاه‌های ملاصدراست اما در مواردی اختلاف‌ نظرهایی وجود دارد. 

«انسان‌شناسی فلسفی در اندیشه امام خمینی (ره)» با شمارگان هزار نسخه در ۲۷۶ صفحه به‌بهای ۱۳ هزار تومان از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی روانه بازار کتاب شد. 

حجت‌الاسلام حسن پناهی آزاد مدرک دکتری رشته مبانی نظری اسلام از دانشگاه معارف اسلامی قم دارد و هم‌اکنون به عنوان عضو هیات علمی در دانشکده الهیات دانشگاه تبریز مشغول به تدریس است. 

«نظام معرفت‌شناسی صدرایی»، «شناخت، جهان بینی و ایدئولوژی»، «هستی‌شناسی معرفت» و «انسان‌شناسی اسلامی» (مشترک با عبدالحسین خسروپناه و عبدالله محمدی) نام شماری از تالیفات منتشر شده پناهی آزاد است. 

برای بازدید از صفحه پناهی آزاد در پایگاه اندیشوران حوزه اینجا را کلیک کنید.

نظر شما