شناسهٔ خبر: 21740 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تاسف جنتی از ساخت سریال‌های تلخ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش داریم فیلمنامه‌هایی تصویب شود که بتوانیم آنها را در اکران حمایت کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ شامگاه جمعه ۲۱ شهریور ماه مراسم جشن روز ملی سینما با حضور جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و اهالی سینما در هتل پارسیان استقلال برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روز ملی سینما و روز بازگشایی خانه سینما را به همه سینماگران تبریک می‌گویم و خوشوقتم که روز ملی سینما با تصویب شورای فرهنگی عمومی در تقویم سالانه کشور جای گرفت.

وی افزود: در یکسال گذشته توفانی آغاز شده ما با همدلی و یکرنگی به آرامش در سینما رسیدیم. تجربه یک سال گذشته با اعتماد و احترام متقابل و تکریم و کرامت انسانها بسیاری از گره‌ها گشوده شود. 

وزیر فرهنگ اضافه کرد: سال گذشته در این روزها بسیاری از سالن‌های سینما بسته شده بود و هیچ روزنه امیدی برای بهبود وضعیت سینما دیده نمی‌شد اما امسال ۳۰ سالن سینمایی افتتاح شده است و ۸۰ سالن سینما در حال ساخت است و حضور بخش خصوصی در سینما بسیار  موثر بوده است و شعار سینمای امید شعاری پسندیده و فیلم‌های بسیار خوبی با این شعار در حال تولید است.

وی افزود: شعار من از ابتدا شعار اقتصاد و فرهنگ است و خوشحالم که این امر در سینما در شرف تحقق است. 

جنتی اضافه کرد: به روز رسانی سالن‌های سینما از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد است و عدالت فرهنگی، گسترش سالن‌های سینما در تمام نقاط کشور ، شفافیت و حمایت از سینماگران و همچنین طرح تاسیس مدرسه عالی سینما و اجرای طرح سینماکار برای گسترش حضور مردم در سینماها موثر بوده است. 

وی با اشاره به طرح‌هایی که در سازمان سینمایی دنبال می‌شود گفت: خوشحالم که روز ملی سینما و روز سینماسلام با اجرای نیم‌بها شدن بلیت‌های سینمایی باعث شده است که مردم به سینماها برگردند و همه این تصمیمات مرهون مدیریت صحیح و کارآمد دکتر ایوبی است. 

جنتی با اشاره به روزهای در ابتدای مدیریت در وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: برخی از سینماگران نسبت به انتصاب ایوبی اعتراض می‌کردند اما همین دوستان وقتی شرایط سینمای امروز رامی‌بینند از ایشان راضی هستند.

وی در ادامه با اشاره به طرح‌هایی که در سازمان سینمایی اجرا شده است گفت: چابک‌سازی سازمان سینمایی، استفاده از صنعت سینما، میانه‌روی و اعتدال در بررسی فیلمنامه‌ها و نگاه باز نسبت به ارائه مجوز نمایش فیلم‌های سینمایی از جمله کارهایی بود که در یکسال گذشته صورت گرفت. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از خرده‌گیری‌های نابجایی که در حوزه سینما صورت می‌گیرد گفت: برخوردهایی که در این حوزه می‌شود باعث شده است خیلی از حواشی در سینما شکل بگیرد. در دوره جدید مدیریت سینمایی تلاش داریم که فیلمنامه‌های تصویب شود که بتوانیم آنها را در زمان اکران مجوز نمایش به آنها بدهیم. 

جنتی تاکید کرد: ما به دنبال سوژه‌های مناسب و نشان دادن زیبایی‌های ایران در سینما هستیم. با توجه به اینکه فیلم‌های سینمای ایران به جشنواره‌های خارجی می‌شود تلاش می‌کنیم زیباییهای ایران و سبک زندگی ایرانی، اسلامی را به دنیا معرفی کنیم. 

وی افزود: در ساختار فیلم‌های سینمایی به سینمای شادی‌آفرین بها می‌دهیم و متاسفم از ساخت برخی سریال‌هایی که به بهای نشان دادن مسائل اجتماعی و خانوادگی به صورت تلخ آنها را بیان می‌کند.

وی در آخر گفت: از همه کسانی که برای بهبود وضعیت سینما برنامه‌ای دارند استقبال می‌کنیم.

نظر شما