شناسهٔ خبر: 21745 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایوبی: تصویر کردن فقر یک ملت سیاه‌نمایی نیست

رئیس سازمان سینمایی گفت: معتقدم باید در مورد برخی از واژگان که در بین رسانه‌ها و منتقدان شکل گرفته است بررسی مجدد شود و سینمای سیاه‌نمایی و اجتماعی بازشناسی شود.تصویر کردن فقر و نشان دادن مشکلات یک ملت سیاه‌نمایی نیست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حجت‌الله ایوبی در جشن ملی روز سینما گفت: وقتی اهالی سینما جمع می‌شوند با خود عهد می‌کنم که مشکلات را بیان کنم ولی وقتی به شما می‌رسم دردها را فراموش می‌کنم. جا دارد که خوشحال و خوشوقت باشیم که سینما هم به تقویم ملی کشور برگشت و هم سینما به سبد خانواده ایرانی بازگشت و خوشحالم از اینکه سال گذشته خانه سینما در چنین روزی بازگشایی شد. 

وی اضافه کرد: البته نیاز است که پیامدهای بسته شدن و بازگشایی مجدد خانه سینما بررسی شود. 

وی گفت: خوشحالم که جشن‌های خانه سینما با همدلی اهالی خانه سینما برگزار شد. 

ایوبی با اشاره به گفته وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: دوران مسئولیت ما با توفان و مشقت فراوان آغاز شد ولی خوشحالیم که به آرامشی نسبی و البته پایدار رسیده است. اگر دستاوردی هم بوده مرهون مدیریت هوشمندانه وزیر ارشاد بوده و اگر قصوری هم صورت گرفته از جانب من بوده است. 

رئیس سازمان سینمایی افزود: از معاونین و موسسات مختلف که من آنها را کاروان سینمای امید می‌دانم تشکر می‌کنم که با تمام عشق در جهت اعتلای سینمایی کشور در حال تلاشند. فضای سینمای امروز در مقایسه با سال گذشته نویدبخش روزهای خوشی را می‌دهد. آغاز به روز رسانی صنعت سینمای ایران، فاصله گرفتن از مدیریت کهنه و رویکرد جدید و نو، تعامل با اهالی سینما و اعتماد متقابلی که بین هنر و دولت شکل گرفت، همه اینها نویدبخش روزهای خوش است. 

ایوبی با اشاره به طرح سینماسلام در روز ملی سینما گفت: بنده همچنان علاقه‌مند هستم یک روز به صورت رایگان بلیت‌های سینما عرضه شود، ولی خردجمعی به این نتیجه رسید که بلیت نیم‌بها شود و گزارش‌هایی که از سراسر کشور می‌رسد نشان داده که مردم از این روز استقبال کردند و انرژی سینما سلام همچنان برای اهالی سینما وجود خواهد داشت. 

وی ادامه داد:‌خوشحالم از اینکه شعار عدالت فرهنگی که وزیر در اولین روز مدیریت خود وعده داده بودند در سینما در حال تحقق است. امروز ۳۲۰ سالن برای سینمای ایران وجود دارد که پاسخگوی مناسبی برای پتانسیل سینمای ایران نیست ولی امیدواریم با حضور فعال بخش خصوصی سالن‌های سینمایی در حال ساخت آماده شده است. 

ایوبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جا دارد در سال پیش‌رو مدیریت بحران پایان یاید و با آرامش و  تمرکز برای سینما و اهالی آن کار کنیم. معتقدم باید در مورد برخی از واژگان که در بین رسانه‌ها و منتقدان شکل گرفته است بررسی مجدد شود و سینمای سیاه‌نمایی و اجتماعی بازشناسی شود. 

وی افزود: در کجای دنیا فقر و تلخی وجود ندارد و واضح است که تصویر کردن فقر و نشان دادن مشکلات یک ملت سیاه‌نمایی نیست.

وی در مورد بیکاری برخی از اهالی سینما گفت: یکی از دغدغه‌های اهالی سینما مسئله  سینماگرانی است که در فصول مختلف بیکارند. تلاش داریم در خانه سینما حساب ویژه‌ای افتتاح شود و از همه کسانی که در سینما هستند و در فصولی بیکار می‌شوند بتوانیم حمایت کنیم.

ایوبی درباره جشنواره فیلم فجر هم گفت: تصمیمات خوبی برای سیاستگذاری فیلم اتخاذ شده است. جشنواره فیلم فجر یک جشنواره است تا یک جشن. و انشاءالله برنامه‌ها برای این جشنواره در آینده اطلاع‌رسانی می‌شود. 

وی در مورد سینماکارت هم گفت: با کمک وزیر ارشاد و بانکی که در کنار سازمان سینمایی است طرح سینماکارت را اجرا خواهیم کرد.

در انتهای مراسم جنتی و ایوبی از محمدمهدی عسگرپور و فرهاد توحیدی به خاطر حمایت‌شان سر مساله خانه سینما تقدیر کردند. همچنین ۳ سینماکارت به عسگرپور، توحیدی و وزیر ارشاد اهداء شد. 

از حواشی این مراسم تصمیم فرامرز قریبیان برای جمع‌آوری دیه جوانی بود که مرتکب قتل شد. هزینه باقیمانده دیه مقتول مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان توسط ایوبی، جنتی، کانون سینماداران و سایر اهالی سینما پرداخت شد. 

نظر شما